Бортницька станція аерації: на якому етапі її реконструкція?
Ремонт мають робити за кредитні кошти від японського уряду та з бюджету Києва.
Ремонт мають робити за кредитні кошти від японського уряду та з бюджету Києва.
Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 10 років та 116 днів. За цей час ми опублікували 24935 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
Підтримати | Хто ми такі?
Основний ремонт Бортницької станції аерації досі не почався. Станція, яка щодоби приймає й обробляє до 900 тисяч куб. метрів стічних вод, перебуває в аварійному стані. На якому етапі зараз реконструкція пише Dozorro.
Якість очищення води в столиці відповідає гранично допустимим державним нормам. За словами власника станції, наявні технологічні схеми є морально застарілими та непридатними для застосування без проведення повноцінної реконструкції. Загальний відсоток зносу споруд Бортницької станції – 60-90%. Також існує проблема з утилізацією мулових осадів, які утворюються в процесі очищення стоків.
Міжнародний проєкт щодо реконструкції БСЕ започаткували за часів уряду Арсенія Яценюка. Угоду про залучення кредиту на нього від Японії уклали у 2015 році. Японська компанія JICA надає кредит на суму приблизно 25 мільярдів гривень (за поточним курсом) під 0,1% річних на строк 40 років, з десятирічним пільговим періодом. Уряд Японії фінансує виконання робіт в межах 1-4 пускових комплексів, Україна бере на себе п’ятий пусковий.
Паралельно існує інший проєкт щодо ремонту станції. Тут сотні мільйонів з місцевого бюджету і Держфонду регіонального розвитку.
Окрім власне блоків очищення, важливою частиною системи водовідведення та очищення стічних вод також є насосні станції. Одну з них — насосну станцію першого підйому БСА і планують відремонтувати коштом місцевого бюджету.
За словами директора департаменту житлово-комунальної інфраструктури КМДА Дмитра Науменка, станція перебуває в аварійному стані й працює не на повну потужність. Енергоефективні заходи дозволять зменшити питомі витрати на транспортування каналізаційних стоків приблизно на 30%.
На цей проєкт місто спочатку планувало витратити 588 мільйонів гривень. Після проєктних робіт у 2018 році оголосили тендер з очікуваною вартістю в 556 мільйонів. Переможцем з пропозицією в 510 мільйонів стало ПАТ «Київметробуд». Роботи мали тривати до літа 2022 року, але наприкінці травня 2021-го договір розірвали за згодою сторін. На той момент підрядник виконав робіт на 318 мільйонів.
Журналісти припускають, що розірвання угоди сталося через те, що КМДА переглянуло свої плани на бюджет проєкту. Так, у березні цього року вийшло розпорядження міського голови, яким проєкт перезатвердили з кошторисною вартістю вже 694,5 мільйона гривень. Відразу після розірвання попередньої угоди, «Київводоканал» оголосив новий тендер на ремонт насосної станції першого підйому з очікуваною вартістю – 320 мільйонів. Переможець нинішнього тендеру має добудувати насосну станцію до кінця 2022 року.
На сьогодні основна частина робіт – реконструкція за японські гроші – не починалася. Хоча минуло вже шість років з підписання рамкової угоди. Згідно з офіційними повідомленнями, весь цей час тривали підготовчі етапи проєкту. У 2019 році підприємство вибирало генпідрядну організацію. Процедуру закупівлі зупинили через виявлені невідповідності критеріям тендерної документації.
У 2020 році оголосили повторну процедуру закупівлі робіт, але подовжили термін до кінця 2021 року через епідемію коронавірусу. У лютому цього року відкрили технічну частину тендерної пропозиції, в березні — фінансову. За інформацією «Київводоканалу», фінансова пропозиція значно перевищила очікувану вартість проєкту, тому планують ще провести переговори щодо зменшення ціни.
© Хмарочос | 2024
Коментарі:
*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті