У Британії встановили залізничні шпали з пластикового сміття (фото)
На відміну від дерев'яних та бетонних, пластикові шпали не кришаться й не гниють, є стійкими до вологи, мастила, хімічних реактивів та грибка.
На відміну від дерев'яних та бетонних, пластикові шпали не кришаться й не гниють, є стійкими до вологи, мастила, хімічних реактивів та грибка.
Фото: networkrailmediacentre.co.uk
На залізниці в англійському графстві Вілтшир уперше встановили експериментальні шпали, зроблені з перероблених пляшок, пакування та іншого пластикового сміття, повідомляє Network Rail, оператор залізничної інфраструктури Великої Британії.
Шпали виробила компанія Sicut із місцевого сміття, яке інакше опинилося б на звалищі.
Пластикові шпали не кришаться й не гниють, є стійкими до вологи, мастила, хімічних реактивів та грибка. Тож сподіваються, що вони слугуватимуть щонайменше 50 років. Та й після цього, як сподіваються у компанії, демонтовані пластикові шпали можна буде переробити ще раз.
Фото: networkrailmediacentre.co.uk
Традиційно шпали роблять із бетону або дерева. При цьому з 31 липня у Великій Британії заборонять оброблені креозотом дерев’яні шпали. Креозот взагалі заборонений у Євросоюзі з 2013 року, однак просочені ним шпали дозволено було використовувати до цього часу. Креозот – токсична й канцерогенна рідина, від якої найбільше страждають працівники сфер, де його використовують, зокрема залізничники.
Дерев’яні шпали можна виготовляти з твердих порід дерева, що не потребують обробки креозотом, але їх Британія імпортує з Бразилії, що також не дуже екологічно.
Нові шпали поклали на шляхопроводі між Солсбері та Вормінстером. Раніше на цьому шляхопроводі лежали бетонні шпали, заважкі для цієї конструкції.
Фото: networkrailmediacentre.co.uk
Network Rail наголошує, що такі шпали не лише дозволяють використати пластикове сміття, але й дозволяють зекономити на обслуговуванні та мають довший термін експлуатації.
Композитні шпали зі скловолокна та поліуретану вже понад 30 років використовують на залізниці Японії. У 2000-х такі шпали почали вкладати й на європейських залізницях.
Фото: sekisui-rail.com
Цей матеріал не вийшов би без підтримки членів нашого Товариства.
Зараз для сталої роботи видання ми шукаємо 1000 нових учасників спільноти, а в обмін на вашу участь пропонуємо цікаві бонуси!
Приєднуйтесь до Читацького товариства «Хмарочоса» всього від 100 грн/місяць!
© Хмарочос | 2024
Коментарі:
*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті