Читайте нас в Telegram, Twitter, Instagram, Viber та Google Новинах

Бульвар між вулицями Петра Панча та Полярна місцеві мешканці називають «Бродвей» або «Алея». Перед реконструкцією пішохідної зони  (за запитом депутата 218 округу Дмитра Гуріна та за участі КО «Київзеленбуд» Оболонського району) команда проєкту за участі громади розробляла варіанти її трансформації.  Фокусом дослідження та громадських консультацій були потреби та очікування від майбутнього простору його ключових користувачів – місцевих мешканців та відвідувачів бульвару. Дослідженням займалися Марія Грищенко та Вадим Денисенко. Координаторка проєкту – Алевтина Драженко. 

Презентація результатів дослідження відбудеться 8 липня о 19.00 на площі перед школою №285. До участі та обговорення запрошують усіх зацікавлених.

Як сприймають бульвар місцеві жителі 

За даними Державного реєстру, в мікрорайоні, де розташований бульвар, приблизно проживає десять тисяч осіб, з них дві тисячі — це діти. Тут живуть люди з різноманітними потребами: різні вікові групи (діти, підлітки, молодь, люди середнього віку, люди поважного віку), батьки з дітьми, представники різного гендеру, власники собак, люди з інвалідністю, маломобільні групи тощо.

Загалом мешканці описують бульвар як недоглянутий, проте зелений, комфортний та квітучий. Його люблять за атмосферу, природу та зелень, планування, зручність розташування та багатофункціональність. Більшість місцевих, що взяли участь в опитуванні, пишаються каштановою алеєю, підкреслюючи також, що вона — єдина на районі.

Відвідувачі натомість скаржаться на неякісне покриття, небезпеку від заїзду автівок, брак лавок, нестачу туалетів, відсутність культури прибирання за собаками, стихійну торгівлю і пов’язану з нею захаращеність простору.

Занедбаність асфальту на Бродвеї

Свої емоції та враження від простору вони нанесли на мапу бульвару під час картування проблем та перспектив району. Як виявилося, місця, які люблять мешканці, переплітаються із проблемними зонами. Немає жодної частини бульвару, яка б викликала однозначні емоції. Крім того, за словами місцевих, Бродвею не вистачає «фішок» та унікальності. Особливо на цьому наголошували підлітки, бо зараз для них цей бульвар — «без обличчя». Місцеві мешканці люблять свій бульвар, однак переконані, що він потребує нагального оновлення.

 Зонування бульвару

Бульвар зовсім не однорідний. Умовно його можна розділити на сім частин. 

Зона зупинки громадського транспорту та зона торгівлі – найбільш суперечливий простір Бродвею. З одного боку, більшості зручно купити свіжу городину, ідучи додому з роботи, з іншого — кіоски явно потребують впорядкування, а тротуар — ремонту та убезпечення від авто. Тут необхідне убезпечення пішохідного переходу (як варіант – острівцем) і створення безбар’єрного шляху від зупинки до самого бульвару.

Центральна площа – зона між школою та садочком – це простір для шкільних урочистостей з розкішними каштановими скверами на вході та виході. Єдиний асфальтований простір на бульварі, чим активно користується малеча до 10-12 років, катаючись на самокатах та роликах.

Зона довкола бювету є найбільш популярним простором для відпочинку. Прохолода від води та густі каштанові крони притягують на лавки біля бювету всі групи мешканців, від молодих батьків та мам, які чекають на завершення післяобіднього сну немовлят, до шумних компаній з алкоголем. Підлітки призначають тут зустріч, щоб поїхати далі в місто.

Бювет на Бродвеї

Кавова площа – це невеликий простір, де розташувався кавовий кіоск зі столиками. За результатами дослідження, на ділянці бювету, а також у кавовій зоні немає особливих просторових конфліктів. 

На ділянці біля дитячого майданчика бульвар починає втрачати свою відпочинкову функцію і використовується здебільшого для транзиту. Вся активність переміщується на сам майданчик, де вдень владу захоплюють діти молодшого віку, а ввечері – компанії з алкоголем. Щоб задовольняти надмірний попит, містяни бажають розширити цю «зону гучного дитячого божевілля». 

Бережанський парк

Завершують Бродвей колективний міський сад, який мешканці створили власними силами, та міський луг – зелена ділянка в кінці Бродвею, яка зараз здебільшого є транзитною.  

Парк Бережанський є частиною прогулянкового кільця масиву «Каспій – Бродвей – Парк – Сільпо – Каспій». Це приємна відкрита зелена зона з привабливими краєвидами на  архітектуру. Тут проводять пікніки, вигулюють собак, займаються спортом. Саме сюди пропонують перенести з бульвару більшість спортивних та рекреаційних активностей. 

Яким хочуть бачити бульвар

На першому етапі дослідження місцевим жителям запропонували розповісти про поточні практики використання бульвару.  В онлайн та офлайн опитуваннях взяло участь 168 осіб усіх вікових груп від 10 до 70 років. Це люди, які живуть поруч або працюють неподалік.

Громадські обговорення проєкту

Громада очікує від проєктувальників якісного покриття та безбар’єрного простору, відведення води, достатньої кількості смітників, туалету, комерційного елемента на початку бульвару, бювету та фонтанчиків із питною водою. Місця для сидіння мають бути різних типів: зі спинкою та бильцем, щоб створити комфорт для старших людей, для сидіння наодинці (в зонах, де потрібна тиша та перепочинок), для пар і окремо для компаній (де це не заважає людям у будинках).

Жителі також хотіли би мати окремі дитячі майданчки для дітей від одного до трьох років (з закритою від котів пісочницею) та від чотирьох до дванадцяти років (з гумовим покриттям та елементами для лазання).  Доречними будуть зони очікування для батьків поблизу та місце для активності дітей без спеціальної інфраструктури (ролики, класики, скакалка тощо).

Також людям важливо легалізувати вже наявні стежки та маршрути і мати простір для міського садівництва. Містяни очікують, що проєкт реконструкції створить некомфортні умови для вживання алкоголю у форматі публічних застіль та організує простір для спортивних активностей, пікніків і вигулу собак за межами бульвару. 

Дослідники розробили сценарії використання бульвару для різних вікових груп, а також проаналізували гендерний аспект простору. Його ключовими цінностями є пішохідність – бульвар закритий для проїзду авто; дорослі дерева, що створюють затінок, а також різноманітні можливості для дозвілля.

Головні ж проблеми – поганий стан покриття, що часом призводить до травмування, та відсутність дієвої системи водовідведення. Результати дослідження мають слугувати орієнтиром  для архітектурної команди при проєктуванні простору. 

Коментарі:

Вам доступний лише перегляд коментарів. Зареєструйтесь або увійдіть, щоб мати можливість додавати свої думки.

*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті

Newsletter button
Donate button
Podcast button
Send article button