Читайте нас в Telegram, Twitter, Instagram, Viber та Google Новинах

Львівська міськрада затвердила інтегровану концепцію розвитку міста. Цей документ представляє візію міста в майбутньому, формує цілі, принципи та напрямки розвитку Львова.

Концепцію розробляла ЛМР у співпраці з місцевими та міжнародними експертами, представниками відповідних галузей та громади міста. У додатку йдеться, що концепція виступає суспільним договором, що координує інтереси та дії органів влади, бізнесу, професійних спільнот, організацій та мешканців міста.

Зазначимо, що подібна концепція для всього міста в Києві ще не розроблена, а існує лише для Подільського району.

Перспективи житлового будівництва

Пропонується до 2030 року збільшити показники забезпеченості житлом. Прогноз зростання забезпеченості житлом у місті здійснено на основі аналізу темпів будівництва житла у місті та даних про новобудови. Таким чином, до 2030 року планується збільшити забезпеченість житлом містян в розрахунку 28 квадратних метрів на особу. Львів взяв за приклад динаміку розвитку польського Кракова.

Будівництво офісної нерухомості

Місто прагне збільшити кількість якісних офісних площ. Зараз така площа сягає 135 тисяч квадратних метрів, очікується ще 48 тисяч за рахунок введення будівель в експлуатацію. У концепції прописано покращення показників та набуття статусу опорного пункту в контексті найвпливовіших міст регіону.

Просторовий розвиток

Сценарій інтенсивного розвитку планують реалізувати шляхом ефективнішого використання наявних ресурсів всередині міської тканини з мінімальним розвитком назовні. Зокрема, йдеться про переосмислення функцій наявних територій в радіусі до п’яти кілометрів від центру Львова («пояс можливостей»). Розвиток території в радіусі пішої доступності від центру дозволить формувати «місто коротких відстаней». Це, у свою чергу, дозволить мешканцям рідше користуватись автомобілями. Такий сценарій передбачає підтримку та модернізацію наявної інфраструктури.

Просторові ресурси міста

Майже вся територія, в минулому зайнята під промисловість, транспорт, малощільну однородинну забудову, яка знаходяться у «поясі можливостей», використовується неефективно. Ця ділянка поєднана залізницею, що в майбутньому зробить вклад в мобільність. Тут планують розвивати стратегічно важливі для міста об’єкти.

Візія «Львів – місто коротких відстаней»

Переосмислення колишніх промислових районів, реорганізація та посилення основних транспортних магістралей узгодить між собою розвиток житлової забудови з мережею громадського транспорту.

Образ майбутнього міста: Розвиток природного каркасу

Однією з цілей концепції є збереження зелених зон, створення нових парків та їх поєднання в мережу за допомогою зелених зв’язків. Йдеться і про реалізацію зелених смуг з велопішохідним рухом. Це дозволить створити якісну альтернативу користуванню автомобілем. До 2030 року метою є також включення відкритих водних об’єктів у структуру Львова. Це дозволить задовольнити попит в рекреації та допоможе з пристосуванням до змін клімату.

Образ майбутнього міста: Забудова на базі системи громадського транспорту

Нова забудова повинна розвиватись на базі системи громадського транспорту і тяжіти до наявної інфраструктури. Концепція передбачає, що нові райони на периферії можуть плануватися тільки за наявності розвиненої інфраструктури міського громадського транспорту.

Образ майбутнього міста: Розвиток сталої міської мобільності

У центрі міста пріоритетним має бути домінування громадського транспорту. Задля досягнення цієї мети планують дозувати в’їзд авто в центр за рахунок бар’єрів у вигляді подовженого червоного світла світлофора для приватних авто і пріоритетного зеленого світла для громадського транспорту.

Для автомобілів пропонується формування середнього кільця. Це дозволить уникнути транзиту через центр міста. Для перехоплення потоків з інших міст необхідно влаштувати транспортно-пересадкові вузли з паркуванням типу Park&Ride у зв’язку з мережею громадського транспорту.

Ключовим є формування діагональних маршрутів громадського транспорту, що проходять через центр міста. На перспективу пропонується розглядати можливість впровадження міської електрички на базі наявних залізничних колій. Поєднання перелічених трьох складових (автомобіль, громадський транспорт, міська електричка) дозволяє сформувати транспортнопересадкові вузли.

Задля розвантаження центру планується розвиток нових точок притягання – суб-центрів. Ці місця повинні стати осередками ділової та громадської активності з концентрацією нових робочих місць.

Розвиток житла передбачає такі заходи та проєкти:

  • Передбачити у містобудівній документації просторовий ресурс для покращення житлових умов мешканців. Орієнтовні показники: 28 м2 житла на особу станом на 2030 рік;
  • Забезпечити екологічно-орієнтовані зв’язки територій інтенсивної забудови, що виникли у сусідніх населених пунктах із містом;
  • Енергоефективна модернізація будівель 60-тих – 80-тих років, покращення технічного стану, робота з прибудинковими територіями;
  • Модернізація житлового фонду в історичній частині міста шляхом розробки проектів оновлення кварталів;
  • Впровадити сучасні системи енергозбереження та індивідуальні теплові пункти у всіх районах міста;
  • Розробка комплексного плану з підвищення комфорту окремих районів міста з домінантною житловою функцією.

Розвиток мобільності та транспорту передбачає такі заходи та проєкти:

  • Розвиток наявної мережі громадського транспорту з продовженням поточних ліній, посилення сполучень в межах «кільця можливостей»;
  • Організація мережі транспортно-пересадкових вузлів;
  • Організація системи Park and Ride на в’їзді в місто;
  • Впровадження системи дозування автотранспорту в напрямку міського центру та на в’їзді у місто;
  • Розбудова, розвиток та вдосконалення середнього транспортного кільця;
  • вдосконалення вузлів;
  • Організація паркування в центральній частині міста;
  • Впровадження міської електрички;
  • Розвиток веломережі та формування велопішохідних зв’язків Green Links;
  • Будівництво канатної дороги між центром міста та Підзамчем;

Розвиток екології передбачає такі заходи та проєкти:

  • Збереження від забудови зелених масивів міста, їх використання для рекреації;
  • Розвиток міських парків з покращенням інфраструктури та набору функцій;
  • Формування нових парків та скверів;
  • Відновлення та розвиток системи міських водойм;
  • Формування системи збору і переробки відходів та будівництво сміттєпереробного заводу;
  • Будівництво станції зброджування осаду на території каналізаційних
  • очисних споруд міста;
  • Розвиток мережі електротранспорту, стимулювання будівництва комплексу електрозаправок;
  • Облаштування міської системи моніторингу повітря;
  • Будівництво муніципального притулку для безпритульних тварин.

Коментарі:

Вам доступний лише перегляд коментарів. Зареєструйтесь або увійдіть, щоб мати можливість додавати свої думки.

*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті

Newsletter button
Donate button
Podcast button
Send article button