Понад 14% українців не вистачає грошей навіть на їжу (опитування)
Майже половина опитаних заявили, що їхній родині вистачає грошей лише на їжу, а одяг купувати вже важко.
Майже половина опитаних заявили, що їхній родині вистачає грошей лише на їжу, а одяг купувати вже важко.
Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 10 років та 122 днів. За цей час ми опублікували 24984 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
Підтримати | Хто ми такі?
14,1% українців зараховують себе до найбіднішої категорії – тих, кому не вистачає навіть на їжу. Про це свідчать результати опитування Київського міжнародного інституту соціології (КМІС).
43,1% респондентів заявили, що їхній родині вистачає грошей лише на їжу, – а одяг купувати вже важко. Для 32,8% – достатньо грошей на одяг і їжу, а також на деякі заощадження, але не достатньо для придбання дорогих речей, як телевізор чи холодильник.
Ще 7,7% респондентів мають високий або дуже високий достаток – купують деякі дорогі речі або навіть можуть дозволити собі все, що захочуть. У порівнянні з липнем 2019 року ситуація практично не змінилася, зауважують соціологи.
Респондентам також поставили запитання, як вони оцінюють, наскільки комфортно їм жити за поточного доходу. 78,3% опитаних зазначили, що відчувають або певні складнощі, або навіть серйозні матеріальні труднощі. Лише 3,5% стверджують, що їхній дохід дозволяє жити цілком комфортно. Ще 16,8% вважають, що на їхній дохід просто «можна жити».
За суб’єктивними відчуттями, 47,6% респондентів вважають, що у порівнянні з минулим літом вони та їхня родина зараз живуть гірше.
Тарифи на комунальні послуги названо четвертою найнагальнішою для України проблемою, після війни на Донбасі, корупції та безробіття.
Переважна більшість українців (72,6%) погоджуються, що якщо домогосподарство має сплатити за реальну вартість спожитих послуг. Але лише трохи понад 11% вважають механізм формування цієї вартості зрозумілим і прозорим. Й лише 10,7% погоджуються, що підвищення тарифів обумовлене об’єктивними причинами, а не бажанням нажитися на простих жителях.
Опитування проводилося з 24 липня до 1 серпня методом особистого (face-to-face) інтерв’ю. Опитано 2028 респондентів, що мешкають у 105 населених пунктах усіх регіонів України. Статистична похибка вибірки не перевищує 3,3% для показників близьких до 50% та 1,5% – для показників близьких до 5%.
© Хмарочос | 2024
Коментарі:
*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті