У скандинавських країнах створюють будівельні майданчики з нульовим рівнем відходів. Вся техніка – трактори, екскаватори та навантажувачі – електричні. Вперше такий проєкт реалізовано на будівництві в центрі норвезького Осло – Olav Vs gate, пише ВВС.
Будівництво у Осло почалось в 2019 році, перетворивши жваву вулицю в пішохідну зону. Місцеві жителі з захватом відреагували на безшумну техніку.
«Я дивився на ці великі екскаватори, які зазвичай асоціюються з димом, шумом і загальним роздратуванням. Але коли оператор запустив їх, я не міг розрізнити, увімкнений він чи ні», – поділився працівник екологічної організації Марк Престон Арагонес.
Осло прагне стати лідером у світі з декарбонізації будівельної галузі. При використанні електричного обладнання замість традиційного містяни помітили зниження рівня шуму і забруднення навколишнього середовища. Крім того, це покращило умови роботи на будівельному майданчику.
Зараз тільки на будівельний сектор припадає понад 10% світових викидів парникових газів. Вплив будівництва стає ще більш очевидним, якщо подивитися на викиди CO2 в результаті використання енергії – на цей сектор припадає 38% світових викидів. Натомість в Осло на будівництво доводиться 7% загальних викидів міста. Норвезька електромережа на 98% складається з поновлюваних джерел енергії, в основному за рахунок гідроенергетики, що робить Норвегію ідеальним випробувальним полігоном для екологічної техніки.
Пілотний проєкт Olav Vs gate дозволив заощадити 35 тисяч літрів дизельного палива і 92,5 кілограма CO2, у порівнянні з використанням звичайної техніки. Це еквівалентно зняттю з дороги 20 автомобілів протягом року.
Місцева влада прагне, щоб всі муніципальні будівельні майданчики мали нульові викиди до 2025 року, а державні та приватні – до 2030 року. Ще шість найбільших міст Норвегії нещодавно взяли на себе таке зобов’язання.
Пілотний проєкт Olav Vs gate демонструє галузі, що будівництво без викидів можливе і має стати стандартом майбутнього. Очікується, що в Осло найближчим часом з’явиться до 20 подібних проєктів.
Проте електричне обладнання може бути в два або три рази дорожчим за традиційне. Крім того, деяким містам непросто отримати необхідну кількість енергії для постачання електричних машин. В екологічній організації Bellona заявляють, що дороге обладнання може окупитися.
«Вам не потрібно платити за дизельне паливо, а споживана електроенергія обходиться набагато дешевше. Тому ви заощадите набагато більше під час реалізації такого проєкту. Електричні машини володіють і іншими перевагами, такими як можливість працювати пізно вночі або рано вранці, оскільки вони виробляють менше шуму», – пояснюють в організації.
При переході на екологічне будівництво можна використовувати акумуляторні системи. Нещодавно таку випробували в Гонконзі. Ampd Enertainer – передова компактна акумуляторна система, здатна замінити дизельні генератори. Загалом у місті використовують 18 таких систем. В основному для кранів, підіймачів, зварювального та будь-якого іншого будівельного обладнання. У компанії запевняють, що прилад може знизити викиди вуглецю на 85%.
Ще одним нововведенням, спрямованим на підвищення ефективності та скорочення відходів, є модульна конструкція. Процес полягає в тому, що будівля або її частини будуються за межами майданчика, що дає свої переваги. У скандинавських країнах часто використовується багато збірних елементів. Це тенденція, яка фактично знижує кількість відходів.
Даний медіа проєкт став можливим завдяки підтримці американського народу через Агентство США з міжнародного розвитку, наданій через USAID Проєкт енергетичної безпеки (ПЕБ). Грантоотримувач Проєкту - Журнал Хмарочос несе повну відповідальність за зміст публікацій, який не обов`язково відображає позицію USAID або Уряду Сполучених Штатів Америки.
Коментарі:
*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті