Пандемія змінила поведінку автовласників у США. Міста бояться, що це зведе нанівець боротьбу з заторами
Зараз працівники починають потроху повертатися в офіси – й водночас ще не готові до тисняви у громадському транспорті.
Зараз працівники починають потроху повертатися в офіси – й водночас ще не готові до тисняви у громадському транспорті.
Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 10 років та 119 днів. За цей час ми опублікували 24969 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
Підтримати | Хто ми такі?
До пандемії COVID-19 американські міста докладали чималих зусиль, щоб зменшити користування автомобілями. Та коронавірус вніс свої корективи й продовжує постійно змінювати міську мобільність. Про це йдеться у матеріалі Smart Cities Dive.
«Моя порада ньюйоркцям: не купуйте автомобіль. Автомобілі – це минуле», – заявив мер Нью-Йорка Білл де Блазіо у серпні 2020 року.
Того літа в Нью-Йорку зареєстрували на 18% більше автомобілів, ніж попереднього літа. А у травні 2021-го загалом у США кількість нових реєстрацій легкових автівок побила десятирічний рекорд.
Одночасно громадський транспорт Нью-Йорка під час пандемії COVID-19 опинився у кризі, щоденний пасажиропотік впав на 50%.
Згідно з аналізом McKinsey & Co, торік зниження ризику заразитися коронавірусом було головним фактором при виборі способу пересування. Аналітики зауважили, що ці міркування роблять привабливішими не лише приватні автівки, але й легкий персональний транспорт, велосипеди, а також пересування пішки.
Активність пересування автомобілями, вимірювана у VMT (пройдених милях), зросла навесні 2021 року, попри те, що більшість офісів лишалися закритими. У березні цей показник збільшився на 20%, у порівнянні з попереднім роком. Загалом таку тенденцію спостерігали у 37 штатах.
Крім страху перед ковідом, сформувалася й інша тенденція – американські родини почали переїжджати до передмість і менш густонаселених пунктів. Це також посилило роль приватного автомобіля.
«Я особисто став їздити на автомобілі більше, ніж раніше, навіть при тому, що я працюю дистанційно. Зараз я їжджу в місто один чи два рази на тиждень, щоразу долаючи понад 70 кілометрів», – розповідає Мартін Моржинскі, який під час пандемії полишив Сан-Франциско.
Є ще фундаментальніші чинники – культура, яка десятиліттями плекала в американців уявлення про автомобіль як про базову цінність саму по собі. У США не лише високий рівень автомобілеволодіння, але й автомобілекористування – коли вже ти вклав гроші у дорогу річ, то намагаєшся користуватися нею якомога частіше.
Професор Рафаель Пріето Куріель з Університетського коледжу Лондона міркує про міську мобільність як про гру, де кожен гравець грає проти інших, намагаючись зробити свою поїздку якомога швидшою, дешевшою та комфортнішою. Однак егоїстична поведінка викликає парадокс: чим більше гравців обирають автомобіль, тим більшими стають затори й, відповідно, збільшується час у дорозі для кожного.
Намагаючись протистояти автомобілекористуванню на тлі пандемії, в американських містах почали заохочувати інші види мобільності: робили вулиці пішохідними, облаштовувати тимчасові й постійні велодоріжки. Розвантаженню доріг сприяли карантинні обмеження та перехід на дистанційну роботу.
Однак зараз працівники починають потроху повертатися в офіси – й водночас ще не готові до тисняви у громадському транспорті. Наприклад, цього побоюються в Сіетлі – до пандемії міські автобуси були доволі заповненими, що в нинішній епідемічній ситуації робить їх менш привабливими.
На цьому тлі міста запроваджують заходи, щоб зменшити популярність автомобілів. Так, у Бостоні тисячі працівників роздадуть картки на 60 доларів для користування громадським транспортом і велопрокатом.
У Лас-Вегасі безкоштовно пропонуватимуть тижневі проїзні для нових працівників і тих, хто повертається на роботу після перерви. У Чикаго вдвічі зменшили тарифи на проїзд у літні місяці.
У Сан-Франциско скористалися карантином, щоб визначити найбільш затребувані маршрути серед працівників критичної індустрії, та посилили інфраструктуру на цих маршрутах.
© Хмарочос | 2024
Коментарі:
*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті