Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 9 років та 268 днів. За цей час ми опублікували 23426 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
| Хто ми такі?

Читайте нас в Telegram, Twitter, Instagram, Viber та Google Новинах


Система складається з двох маршрутів: №1 з’єднує автовокзал у центрі міста з університетським кампусом та лікарнею, а №3 – центр міста з житловим районом Хервантою. Про це пише Pro mobility.

Сполучення з цим районом стало вирішальним у прийнятті рішення щодо впровадження трамвайного руху. До цього єдиним громадським транспортом в місті були автобуси, які останнім часом стали перевантажені, зокрема, там почали з’являтись стоячі пасажири.

Перші ідеї будівництва трамвайної системи у місті виникли ще у 1907 році. До ідеї масового швидкісного транспорту повернулися у 2004 році – тоді розробили проєкт для системи трам-трейну за прикладом Карлсруе, який включав будівництво тунелю під центральною частиною міста.

У 2006 році затвердили транспортну частину генплану міста. Проте у той же час фінська залізниця заявила, що вузол Тампере вже перевантажений і не має вільної пропускної здатності для того, щоб додати на нього трамвай. Тому вирішили обрати класичний трамвай і в 2014 році був представлений передпроєкт.

Фінальне рішення щодо будівництва трамваю міська влада прийняла у 2016 році. Цьому передували п’ятигодинні дебати, в ході яких деякі депутати висували найдивовижніші аргументи проти трамваю. Наприклад, що безробітні будуть кататися на трамваї від нудьги або те, що суїцидально налаштовані люди будуть кидатися під трамвай. Серед прагматичних аргументів – ціна: загалом проєкт обійшовся місту у 300 мільйонів євро, що є великою сумою для міста з населенням у 226 тисяч жителів. Проте 30% від суми профінансував уряд.

У березні 2020 року лінію випробовували за допомогою вживаного трамваю з Німеччини, а в липні – вийшли на обкатку нові вагони. Навесні 2021 трамваї вже почали брати перших пасажирів.

Трамвай переважно прокладений на відокремленому полотні, лише в деяких місцях має ділянки спільного руху. Так, на центральній вулиці тепер дозволений рух лише для трамваїв та автобусів. Одночасно із запуском трамваю проведуть реформу автобусних маршрутів – автобуси, які дублюють трамвай, будуть прибрані, а інші маршрути – переглянуті.

У жовтні 2020 року були схвалені подальші плани розвитку трамваю та вже йде будівництво другої черги.

Фото: fennica.pohjoiseen.fi

Коментарі:

Вам доступний лише перегляд коментарів. Зареєструйтесь або увійдіть, щоб мати можливість додавати свої думки.

*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті

Newsletter button
Donate button
Podcast button
Send article button