Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 10 років та 123 днів. За цей час ми опублікували 24991 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
| Хто ми такі?

Читайте нас в Telegram, Twitter, Instagram, Viber та Google Новинах

Фото: Укрзалізниця

У 2021 році вперше в сучасній історії України в державному бюджеті передбачено гроші на закупівлю нових пасажирських вагонів – до цього часу Укрзалізниця ніколи не отримувала бюджетних інвестицій. А без масового оновлення рухомого складу пасажирські перевезення можуть істотно скоротитися вже у найближчому майбутньому, пише заступник міністра фінансів, транспортний експерт Олександр Кава в колонці на Інтерфакс-Україна.

«Зараз у мережі залізниць України експлуатуються вже втричі менше вагонів, ніж було ще десять років тому. Додатково із 2800 цьогорічних пасажирських вагонів у найближчі роки доведеться списати майже 2000 вагонів. Це ті вагони, які були випущені в СРСР і НДР», – зазначає він.

Ще складніша ситуація, за його словами, з парком приміських дизельних поїздів і електричок. Наприклад, зараз у Дніпрі й Запоріжжі курсують поїзди, були випущені ще у 1958 році.

До 2021 року Укрзалізниця виживала коштом транзитних вантажоперевезень, у такий спосіб покриваючи збитки від пасажирських перевезень. Планова збитковість пасажирських перевезень – це нормальна світова практика, адже «тарифи встановлюються на доступному для громадян рівні, а не на рівні собівартість плюс прибуток». Приміром, у Німеччині щороку залізниця отримує субсидію для компенсації збитків у розмірі 16 мільярдів євро з федерального й місцевих бюджетів.

Однак у внутрішніх вантажних перевезеннях Укрзалізниці діє тариф у кілька разів нижчий за транзитний, і навіть нижчий за собівартість, наголошує заступник міністра.

«Що стосується вантажних перевезень, то від підтримки окремих секторів економіки з кишені УЗ слід відмовлятися. Бізнес повинен зрозуміти, що “Укрзалізниця” не благодійна організація… Наведу приклад: українська руда, яка прямує в Словаччину, після перетину українського кордону транспортується за тарифом, вчетверо вищим за тариф по Україні», – заявив Кава в інтерв’ю агентству.

Нагадаємо, швейцарська компанія Stadler надасть кредит на 500 мільйонів євро на закупівлю електричок для української залізниці. Зокрема, 30 із них курсуватимуть на маршрутах City Express.

Коментарі:

Вам доступний лише перегляд коментарів. Зареєструйтесь або увійдіть, щоб мати можливість додавати свої думки.

*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті

Newsletter button
Donate button
Podcast button
Send article button