Укрзалізниця експлуатує втричі менше вагонів, ніж 10 років тому
У найближчі роки доведеться списати ще майже 2000 вагонів, прогнозують у Міністерстві фінансів.
У найближчі роки доведеться списати ще майже 2000 вагонів, прогнозують у Міністерстві фінансів.
Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 10 років та 123 днів. За цей час ми опублікували 24991 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
Підтримати | Хто ми такі?
У 2021 році вперше в сучасній історії України в державному бюджеті передбачено гроші на закупівлю нових пасажирських вагонів – до цього часу Укрзалізниця ніколи не отримувала бюджетних інвестицій. А без масового оновлення рухомого складу пасажирські перевезення можуть істотно скоротитися вже у найближчому майбутньому, пише заступник міністра фінансів, транспортний експерт Олександр Кава в колонці на Інтерфакс-Україна.
«Зараз у мережі залізниць України експлуатуються вже втричі менше вагонів, ніж було ще десять років тому. Додатково із 2800 цьогорічних пасажирських вагонів у найближчі роки доведеться списати майже 2000 вагонів. Це ті вагони, які були випущені в СРСР і НДР», – зазначає він.
Ще складніша ситуація, за його словами, з парком приміських дизельних поїздів і електричок. Наприклад, зараз у Дніпрі й Запоріжжі курсують поїзди, були випущені ще у 1958 році.
До 2021 року Укрзалізниця виживала коштом транзитних вантажоперевезень, у такий спосіб покриваючи збитки від пасажирських перевезень. Планова збитковість пасажирських перевезень – це нормальна світова практика, адже «тарифи встановлюються на доступному для громадян рівні, а не на рівні собівартість плюс прибуток». Приміром, у Німеччині щороку залізниця отримує субсидію для компенсації збитків у розмірі 16 мільярдів євро з федерального й місцевих бюджетів.
Однак у внутрішніх вантажних перевезеннях Укрзалізниці діє тариф у кілька разів нижчий за транзитний, і навіть нижчий за собівартість, наголошує заступник міністра.
«Що стосується вантажних перевезень, то від підтримки окремих секторів економіки з кишені УЗ слід відмовлятися. Бізнес повинен зрозуміти, що “Укрзалізниця” не благодійна організація… Наведу приклад: українська руда, яка прямує в Словаччину, після перетину українського кордону транспортується за тарифом, вчетверо вищим за тариф по Україні», – заявив Кава в інтерв’ю агентству.
Нагадаємо, швейцарська компанія Stadler надасть кредит на 500 мільйонів євро на закупівлю електричок для української залізниці. Зокрема, 30 із них курсуватимуть на маршрутах City Express.
© Хмарочос | 2024
Коментарі:
*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті