Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 10 років та 119 днів. За цей час ми опублікували 24969 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
| Хто ми такі?

Читайте нас в Telegram, Twitter, Instagram, Viber та Google Новинах

Фото: Cameron Venti / Unsplash

Галузь морських перевезень переживає найгострішу кризу за останні кілька десятиліть. За останній рік середньосвітова вартість перевезення одного контейнера зросла на 370%, на деяких популярних напрямках ціни зросли взагалі на 500%. Про це йдеться в матеріалі Економічної правди.

Сьогодні доставка 40-футового контейнера з Китаю до східного узбережжя США обходиться у 20 тисяч доларів, хоча ще місяць тому ціна була вдвічі меншою.

До підвищення цін призвели швидке відновлення попиту після світового локдауну, блокада портів і дефіцит контейнерів.

Пандемія та низка інцидентів

Як виник дефіцит контейнерів? Після локдауну 2020 року першим оговтався Китай, і транспортні компанії везли контейнери звідти до США, однак назад не поверталися. Крім того, через карантин вантажі в американських та європейських портах обробляли набагато довше, ніж зазвичай.

При цьому 96% контейнерів виробляють китайські компанії. Надалі збільшувати виробництво майже неможливо через дефіцит сталі.

Тим часом експорт Китаю у першому кварталі 2021 року зріс на 50%. Reuters зазначає, що транспортні компанії почали відверто полювати за прибутком, і ринок морських перевезень перетворився на великий аукціон.

Кризу поглибила аварія контейнеровоза Ever Green у Суецькому каналі 23 березня. Шести днів, доки судно знімали з мілини, було достатньо, щоб світова економіка втратила близько 100 мільярдів доларів.

У травні стався інцидент у порту Шеньчженя. Серед робітників виявили безсимптомного носія Covid-19, і китайська політика «нульової толерантності» призвела до того, що лише через одного хворого цілий термінал закрили майже на місяць. Це призвело до перерозподілу вантажів до найближчих терміналів. А в серпні такий само випадок стався у порті Нінбо-Чжоушань.

Наслідки для України

Криза вже позначилась на світових цінах на каву, рис, цукор та низку інших товарів. Хоча кінцеві споживачі відчують це не відразу.

Для України зростання вартості доставки товарів морем в першу чергу торкнеться імпорту з Китаю – ціни на китайські товари можуть зрости в середньому на 10%. Якщо по пандемії відправити 40-футовий контейнер із Китаю в Одесу коштувало 2-4 тисячі доларів, то зараз ціна зросла до 10-15 тисяч.

На думку засновника ГО «Інфраструктурна рада» Володимира Шульмейстера, така ситуація водночас надає можливості для залучення в Україну інвестицій.

«Європейські виробники починають замислюватись над тим, щоб перенести виробництва ближче до ринків збуту. Це може надати Україні можливості для залучення інвесторів. Міністерство економіки через посольства може звернутись до великих виробників з пропозицією розміщення заводів в нашій країні», – вважає він.

Можна, зокрема, налагодити залізничний маршрут з Китаю до України через два пороми в обхід Росії. Раніше такий шлях був занадто дорогим, але тепер цілком здатний конкурувати із завищеними цінами морських перевезень. Те саме стосується авіаперевезень.

«Ціна на морські перевезення настільки зросла, що в якийсь момент ціна на перевезення контейнеру на кораблі та на літаку була майже ідентична. Це можливість для українських авіаційних компаній знайти нових клієнтів», – зазначив Шульмейстер.

Коментарі:

Вам доступний лише перегляд коментарів. Зареєструйтесь або увійдіть, щоб мати можливість додавати свої думки.

*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті

Newsletter button
Donate button
Podcast button
Send article button