Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 9 років та 274 днів. За цей час ми опублікували 23464 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
| Хто ми такі?

Читайте нас в Telegram, Twitter, Instagram, Viber та Google Новинах

Концепція CPK від Zaha Hadid Architects

Критика амбітного проєкту нового аеропорту в Польщі з боку Ryanair перетворилася на різку суперечку та обмін звинуваченнями між директором авіакомпанії та керівництвом проєкту, повідомляє Notes from Poland.

Мегапроєкт транспортного хабу «Солідарність» (Centralny Port Komunikacyjny, CPK, або Solidarity Transport Hub) передбачає будівництво «з нуля» великого аеропорту в 37 кілометрах від Варшави та сполучення його з залізницею. Новий вузол покликаний замінити нинішній аеропорт Шопена, околиці якого поступово забудовуються.

Концепція CPK від Foster+Partners

Першу чергу аеропорту планують збудувати до 2027 року. Розраховують, що він обслуговуватиме від 45 до 100 мільйонів пасажирів на рік — ці цифри можна порівняти з пасажиропотоком лондонського Гетвіка, або ж із загальним пасажиропотоком всіх аеропортів Польщі. З центрального залізничного вокзалу Варшави можна буде доїхати за 15 хвилин, а з Лодзі – за 25 хвилин. Крім залізничної станції планується також збудувати містечко з офісами та торгівлею.

Точне місце розташування досі не обрали, та у 2019 році проводили конкурс концепцій, в якому брали участь такі зіркові архітектурні студії, як Foster+Partners та Zaha Hadid Architects.

За різними оцінками, мегапроєкт може коштувати 30-35 мільярдів злотих (приблизно від 6,6 мільярда євро).

Концепція CPK від Kohn Pedersen Fox (KPF)

У нещодавньому інтерв’ю сайту Onet гендиректор Ryanair Майкл О’Лірі назвав новий аеропорт «безглуздим проєктом». Він порадив полякам спрямувати ці величезні кошти на оновлення вже існуючих аеропортів.

У CPK відповіли, що проєкт є добре продуманою інвестицією, а Ryanair зовсім необов’язково ним користуватися. Мовляв, ірландський лоукостер зазвичай обирає дрібні аеропорти, а новий хаб призначений передусім для авіакомпанії LOT.

Далі О’Лірі заявив, що Польща розтринькає 30 мільярдів злотих «на піщаний замок у бозна-якій глушині». Це так само безглуздо, вважає він, як «інвестувати в Біткойн або в подібну фінансову піраміду».

Концепція CPK від Foster+Partners

Директор CPK Міколай Вільд відрізав: «Принаймні CPK, на відміну від Ryanair, ніколи не одержувала незаконної державної допомоги». Він також закликав польських платників податків припинити субсидувати компанію. Йдеться, вочевидь, про особливі пільгові умови обслуговування лоукостерів аеропортами.

«Ryanair не одержав ані злотого від польського уряду», — обурилася у відповідь авіакомпанія.

До пандемії Ryanair був найбільшим авіаперевізником у Польщі: у 2019 році пасажиропотік склав 13,2 мільйона осіб.

Коментарі:

Вам доступний лише перегляд коментарів. Зареєструйтесь або увійдіть, щоб мати можливість додавати свої думки.

*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті

Newsletter button
Donate button
Podcast button
Send article button