Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 9 років та 281 днів. За цей час ми опублікували 23527 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
| Хто ми такі?

Читайте нас в Telegram, Twitter, Instagram, Viber та Google Новинах

Фото: stadlerrail

Швейцарська залізниця провела тендер на придбання електричок, в якому з пропозицією 2,16 мільярди доларів виграв виробник Stadler, повідомляє видання «Мінтранс». За ці гроші компанія поставить 286 поїздів Stadler Flirt: п’ятивагонні поїзди на 262 місця першого і другого класів.

Вартість одного поїзду для Швейцарії складає 7,55 мільйона доларів, що вдвічі дешевше очікуваної вартості електропоїздів, які планує придбати «Укрзалізниця» на оголошеному днями тендері. Українська компанія планує придбати 80 поїздів на 250 та 300 посадкових місць. В середньому вартість одного поїзду для України очікується на рівні 396 мільйонів гривень (15 мільйонів доларів), зазначає видання «Наші гроші».

Україна планує купити електрички такої ж довжини. Проте член правління УЗ Орест Логунов пояснив, чому не можна порівнювати електрички для Швейцарії та України.

  • В інформації про придбання електропоїздів для Швейцарії йдеться про суму договору. В тендерній документації, опублікованій УЗ йдеться лише про очікувану вартість закупівлі, необхідну для оголошення торгів. Реальна вартість буде встановлена за результатами відкритого тендеру.
  • В повідомленні про придбання вагонів для залізниць Швейцарії йдеться про приміські поїзди. В замовленні УЗ з 80 поїздів є 20 поїздів для міжрегіональних перевезень, які значно відрізняються за рівнем комфортності, оскільки вони призначені для тривалих подорожей. Відповідно, мають різну вартість.
  • У тендерній документації УЗ очікувана вартість закупівлі вказана з врахуванням ПДВ 20% та митних платежів, в той час, як у Швейцарії рівень ПДВ 7,7%. Проте там митні платежі не використовуються, оскільки це для Швейцарії продукція вітчизняного виробництва.
  • Для залізниць Швейцарії закуповуються електропоїзди з шириною кузова 2880 мм, для України – не менше 3400 мм. Це зроблено для того, щоб за однакової довжини поїзда отримати більшу пасажиромісткість. Відповідно, виготовлення поїздів потребує більшої витрати матеріалів, а також витрат на розробку та випробовування конструкції електропоїздів.
  • Швейцарія замовила майже втричі більшу партію поїздів, ніж Україна. Відповідно при більшій партії замовлення виробники як правило надають значні знижки.

Аукціон в Україні має відбутися сьомого грудня 2021 року. Поставка рухомого складу повинна бути виконана до 30 грудня 2026 року. Електропоїзди призначені для Української залізничної швидкісної компанії «Укрзалізниці» (ТПС Дарниця), моторвагонного депо Харків, моторвагонного депо Фастів-1 і Дніпровського моторвагонного депо.

Коментарі:

Вам доступний лише перегляд коментарів. Зареєструйтесь або увійдіть, щоб мати можливість додавати свої думки.

*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті

Newsletter button
Donate button
Podcast button
Send article button