25 жовтня муніципалітет Лондона розширив майже у 20 разів Зону наднизьких викидів ULEZ, яка передбачає плату за в’їзд автомобілів, які не відповідають нормі екологічних викидів. Мета — зробити повітря в місті чистішим, позбувшися бензинових і дизельних автомобілів, повідомляє The Financial Times.
У цій зоні водії бензинових автівок, які не відповідають стандарту Євро 4, тобто старші 2006 року, а також дизельних, що не дотягують до стандарту Євро 6 (старші 2015 року), мусять сплачувати 12,50 фунта (майже 400 гривень) на добу.
Мер Лондона Садік Хан запровадив Зону низьких викидів LEZ у 2017 році, а у 2019-му її перетворили на Зону наднизьких викидів ULEZ, посиливши вимоги до екологічності автомобілів. За пів року повітря у центрі міста очистилося на 30%.
Читайте також: Навіщо платний в’їзд у центр Лондона і чи працюватиме це у Києві?
Багато жителів, що живуть у межах ULEZ, змінили автомобілі на екологічніші, щоб не платити щодня чималу суму. Однак є й ті, хто не може собі цього дозволити. Тепер розширена зона простягається від північної до південної окружних доріг, й охоплює місця роботи та проживання більшої кількості малозабезпечених містян.
Серед них — Террі Гласкок, власник дрібної типографії, розташованої відразу за межами нової зони. Однак замовлення потрібно доставляти переважно в ULEZ. Гласкок запевняє, що не має можливості замінити свій старий дизельний фургон. З понеділка користування цією автівкою обходитиметься у додаткові 300 фунтів щомісяця та тлі фінансових негараздів, які переживає чимало бізнесів через коронавірусну кризу.
Федерація малого бізнесу запропонувала або відтермінувати розширення ULEZ, доки не минеться криза, або ж запровадити програму відшкодування утилізації та заміни старих автівок.
Однак транспортний департамент Лондона наголошує на тому, що з забрудненням повітря від викидів від старих автомобілів пов’язано тисячі смертей. Минулорічне дослідження показало, що витрати на охорону здоров’я, пов’язані з забрудненням повітря, у Лондоні вищі, ніж у будь-якому іншому місті Європи, зазначає The Guardian. Кількість лондонців, що мешкають у районах із недопустимим рівнем діоксиду азоту зменшилася на 94%. Екологічні групи навіть закликають розширювати ULEZ ще далі.
Муніципалітет також запевняє, що 80% автомобілів у розширеній зоні відповідають нормам і їх не торкнеться платний в’їзд.
Та й загалом жителі Лондона не дуже шанують дизельні автівки. Видання нагадує про «дизельний скандал», що трапився з Volkswagen у 2015 році. Тоді виявили, що автовиробник нелегально монтував на дизельні автомобілі програмне забезпечення, що дозволяло обійти екостандарти. Під час перевірок ця програма змінювала режим роботи двигуна. В той час як при звичайній експлуатації викиди перевищували норми багаторазово.
В одному з дилерських центрів Volkswagen у Лондоні зазначили, що востаннє продавали дизельний автомобіль понад два роки тому. Три з десяти машин, які купують у цьому салоні, — електричні.
Коментарі:
*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті