Читайте нас в Telegram, Twitter, Instagram, Viber та Google Новинах

Фото: Anouk Fotografeert / Unsplash

25 жовтня муніципалітет Лондона розширив майже у 20 разів Зону наднизьких викидів ULEZ, яка передбачає плату за в’їзд автомобілів, які не відповідають нормі екологічних викидів. Мета — зробити повітря в місті чистішим, позбувшися бензинових і дизельних автомобілів, повідомляє The Financial Times.

У цій зоні водії бензинових автівок, які не відповідають стандарту Євро 4, тобто старші 2006 року, а також дизельних, що не дотягують до стандарту Євро 6 (старші 2015 року), мусять сплачувати 12,50 фунта (майже 400 гривень) на добу.

Мер Лондона Садік Хан запровадив Зону низьких викидів LEZ у 2017 році, а у 2019-му її перетворили на Зону наднизьких викидів ULEZ, посиливши вимоги до екологічності автомобілів. За пів року повітря у центрі міста очистилося на 30%.

Читайте також: Навіщо платний в’їзд у центр Лондона і чи працюватиме це у Києві?

Багато жителів, що живуть у межах ULEZ, змінили автомобілі на екологічніші, щоб не платити щодня чималу суму. Однак є й ті, хто не може собі цього дозволити. Тепер розширена зона простягається від північної до південної окружних доріг, й охоплює місця роботи та проживання більшої кількості малозабезпечених містян.

Серед них — Террі Гласкок, власник дрібної типографії, розташованої відразу за межами нової зони. Однак замовлення потрібно доставляти переважно в ULEZ. Гласкок запевняє, що не має можливості замінити свій старий дизельний фургон. З понеділка користування цією автівкою обходитиметься у додаткові 300 фунтів щомісяця та тлі фінансових негараздів, які переживає чимало бізнесів через коронавірусну кризу.

Федерація малого бізнесу запропонувала або відтермінувати розширення ULEZ, доки не минеться криза, або ж запровадити програму відшкодування утилізації та заміни старих автівок.

Однак транспортний департамент Лондона наголошує на тому, що з забрудненням повітря від викидів від старих автомобілів пов’язано тисячі смертей. Минулорічне дослідження показало, що витрати на охорону здоров’я, пов’язані з забрудненням повітря, у Лондоні вищі, ніж у будь-якому іншому місті Європи, зазначає The Guardian. Кількість лондонців, що мешкають у районах із недопустимим рівнем діоксиду азоту зменшилася на 94%. Екологічні групи навіть закликають розширювати ULEZ ще далі.

Муніципалітет також запевняє, що 80% автомобілів у розширеній зоні відповідають нормам і їх не торкнеться платний в’їзд.

Та й загалом жителі Лондона не дуже шанують дизельні автівки. Видання нагадує про «дизельний скандал», що трапився з Volkswagen у 2015 році. Тоді виявили, що автовиробник нелегально монтував на дизельні автомобілі програмне забезпечення, що дозволяло обійти екостандарти. Під час перевірок ця програма змінювала режим роботи двигуна. В той час як при звичайній експлуатації викиди перевищували норми багаторазово.

В одному з дилерських центрів Volkswagen у Лондоні зазначили, що востаннє продавали дизельний автомобіль понад два роки тому. Три з десяти машин, які купують у цьому салоні, — електричні.

Зроби добру справу і отримуй винагороди!
Нам як ніколи потрібна ваша підтримка. «Хмарочос» пише про розвиток міст 11 років та 27 днів. За цей час ми опублікували 26914 новин та статей. Ми потребуємо вашої допомоги, щоб продовжувати якісно працювати далі. Приєднуйтесь до Читацького товариства «Хмарочоса» та отримуйте приємні бонуси від редакції: квитки на культурні заходи в Києві, фірмовий мерч та актуальні книжки, можливість пропонувати редакції теми та багато іншого.
| Хто ми такі?

Коментарі:

Вам доступний лише перегляд коментарів. Зареєструйтесь або увійдіть, щоб мати можливість додавати свої думки.

*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті

Newsletter button
Donate button
Podcast button
Send article button