Читайте нас в Telegram, Twitter, Instagram, Viber та Google Новинах

Партнерський матеріал з


В Україні існує компанія, яка взяла на себе сміливість відповісти на один з головних викликів сучасності: утилізацію пластику. Вони розробили технологію з переробки пластикового сміття на інноваційний матеріал для облицювання стін і виготовлення меблів. Виробництво Good Plastic існує лише три роки, але вже має серед клієнтів – Dior, Marc O’Polo, Adidas, Nike, Ikea та інші.

На фото панелі, виготовлені з переробленого пластику

Якщо зважити кожного мешканця Землі, а потім підсумувати загальну вагу людства, вона приблизно дорівнюватиме масі відходів з пластику, яку ми щорічно виробляємо — це понад 300 мільйонів тонн. Про це свідчать цифри доповіді програми ООН з довкілля. 

За останні 50 років виробництво пластику зросло у понад 22 рази.

Лише 9% з усіх пластикових відходів були перероблені, близько 12% були спалені, а решта 79% — потрапили у навколишнє середовище.

Прогнозують, що за умови збереження таких темпів, до 2050 року маса пластику в світовому океані перевищить масу риби.

Що з цим робити? Окрім зменшення виробництва і споживання, експерти наголошують на необхідності вторинного використання пластику, яке потенційно скоротить кількість пластикових відходів, що осідають у водоймах, на 80%.

«Хмарочос» у партнерстві з «зеленим» ноутбуком Acer Aspire Vero розповідає про продукти з переробленого пластику.

Вікторія Сєдова, операційна директорка The Good Plastic Company

Ідея бізнесу, заснованого на переробці пластику, виникла три роки тому. Засновник і СЕО проєкту Вільям Чижовський — випускник КНУ ім. Шевченка, який отримав MBA у Гарварді — на той час працював change-management директором однієї з найбільших міжнародних ІТ-компаній. Він відповідав за чейндж-менеджмент, але мріяв про власний проєкт, який би вирішував глобальні проблеми. Саме тоді, у результаті брейнштормів і обговорень, народилась ідея з утилізації пластику в індустріальних масштабах.

Виробництво первинного пластику зростає — це погано, проте заклики припинити споживання пластику не мають сенсу, адже деякі індустрії не можуть від нього відмовитися. Наприклад, якщо ми замінимо пластикову харчову упаковку на паперову, продукти почнуть швидше псуватися, ми будемо їх швидше викидати, а отже харчових відходів стане більше, знадобиться виробляти більше продуктів, а отже і витрачати більше води, електроенергії та інших ресурсів. Якщо ми говоримо про сталу екологію, пластик може залишитися в нашому житті. Але щоб він приносив значно менше шкоди, йому потрібно давати друге життя.

Панель з переробленого пластику та стільниці з них

Концепція нашого проєкту довго змінювалась і трансформувалась, та, зрештою, ми прийшли до виготовлення панелей з переробленого пластику — матеріалу для виробництва меблів та облицювання стін. Вага одного квадратного метру панелі — до 20 кілограм. Наприклад, ми отримали замовлення на 100 квадратних метрів — отже, дві тонни вторинного пластику утилізовано.

На вересень 2021 року компанія The Good Plastic Company вже утилізувала близько 70 тонн пластикових відходів. Зараз наш темп — близько 10 тонн переробленого пластику на місяць, і ці цифри лише зростатимуть.


Кейс Adidas

З брендом Adidas у нас тривалі продуктивні стосунки: панелі Good Plastic вже встановлені у понад п’яти магазинах в Європі. Зазвичай з великими брендами все починається з тестового проєкту і, якщо все йде успішно, компанія робить роллаут по всіх магазинах бренду або регіону, з яким ви працювали. У нас з Adidas так і вийшло.

Adidas має велику стратегію вторинного використання ресурсів. Вони вже виготовили і продали мільйони пар кросівок і спортивного одягу з переробленого пластику, знайденого в океані. У компанії запевняють, що функціональні властивості матеріалу нічим не відрізняються від характеристик волокна, створеного з первинного пластику. Таким чином шиють кросівки, футболки, легінси тощо.

Кожна модель як мінімум на 75% складається з колишнього пластикового сміття

Компанія обіцяє поступово повністю замінити первинний поліестер на перероблений у виробництві одягу та взуття. Також усі пластикові елементи, які є в магазинах на кшталт стендів, облицювання стін, до яких кріпляться кросівки, поличок тощо вони намагаються зробити з переробленого пластику — у цьому допомагає The Good Plastic Company.

Як The Good Plastic Company
робить вторсировину новою нормою

У 2019 році ми відкрили своє перше виробництво у Нідерландах. Обрали цю країну через її готовність і прихильність до зеленої економіки — люди там навіть на побутовому рівні розуміють весь ланцюжок утилізації і вторинного використання ресурсів. Ставка була на те, що у країнах із розвиненою економікою продукт швидше зрозуміють.

Наша ціль — зробити перероблений пластик новою нормою серед матеріалів для облицювання стін та виробництва меблів. Коли дизайнер чи мебляр відкриває каталог матеріалів, він має бачити вторинний пластик серед каменя, дерева, ДСП та інших варіантів. Це не повинен бути якийсь люксовий матеріал — ми хочемо зробити його масовим. Плити з переробленого пластику можуть багато де замінити, наприклад, акриловий камінь — дуже токсичний і не сталий. А наш матеріал за ті ж гроші ще й турбується про екологію (акриловий камінь в Україні коштує 1500-3500 грн за метр квадратний, ред.).

Екологічність — це вже не просто модне віяння, а й необхідність та зобов’язання компаній, які хочу залишатися актуальним. Держави і міжнародні організації зобов’язують бізнес, який працює з пластиком, інвестувати частину свого прибутку в роботу з відходами, які той сам і продукує. Вони повинні використовувати вторинний пластик у своїх процесах та закупівлях. Наприклад, компанія Adidas має велику Стратегію сталості, у якій вони обіцяють серед іншого поступово замінити оснащення магазинів на повністю вторинне. Тобто полички, столики, облицювання тощо з часом будуть виготовлені з перероблених матеріалів.

Наші клієнти разом з красивим матеріалом отримують історію про вплив на навколишнє середовище. Це дозволяє їм справді бути зеленими, а не лише здаватися. Виробництво панелей зі вторинного пластику справді впливає на ланцюжок ресайклингу: я бачу, що у наших постачальників раніше не було клієнтів, які би купували сировину в таких великих обсягах. Нашою діяльністю ми стимулюємо ринок переробки, запускаємо кругову економіку.

Існують компанії, які займаються збором пластику (наприклад, «Україна без сміття»), є заводи з його переробки — далі велика прірва — а потім іде бізнес, який шукає сталих рішень. The Good Plastic Company зайняла цю порожню нішу.

Еко-ноутбук від Acer

Фото: Ірина Бєлих

Компанія Acer презентувала свій Зелений ноутбук Aspire Vero (AV15-51G), корпус якого на 30% складається із переробленого пластику. Ноутбук виготовлено без додавання фарби, тож залишки вторинної сировини можна навіть побачити. Aspire Vero розвіює міф про те, що зелений дизайн має бути нудним. Клавіші також на 50% складаються з переробленого пластику, а дзеркальні жовті літери «R» та «E» підсилюють важливий заклик «Reduce, Reuse, Recycle».

Ноутбук Aspire Vero:

  • добре виглядає з 15,6-дюймовим IPS-дисплеєм FHD;
  • чудово звучить з технологіями Acer TrueHarmony™ та Acer PurifiedVoice™ зі зменшенням шуму AI;
  • працює на найновіших процесорах Intel® Core™ i7-1195G7 11-го покоління та графіці Intel® Iris® Xe для надзвичайної продуктивності;
  • допомагає завжди залишатися на зв’язку за допомогою операційної системи Windows 11 і надзвичайно надійного Wi-Fi 6, Type-C та двох портів Type-A, один з яких тримає заряд навіть при вимкненому живленні;
  • працює без підзарядки до 9 годин!
  • важить лише 1,8 кг та завтовшки 17,9 мм.

Ноутбук створено для екологічно свідомих прогресивних людей, які дбають про світ навколо. Розумний додаток керування батареями VeroSense™ дозволяє збільшити енергоефективність та продовжити термін служби акумулятора завдяки можливості обрати один з чотирьох режимів: продуктивний, збалансований, еко та еко+. VeroSense дружній не лише до екології, але й до користувача: зручний інтерфейс показує, як ви просто зараз допомагаєте планеті Земля.

Aspire Vero надійний і довговічний — його внутрішня конструкція нагадує соти, що підвищує жорсткість і стійкістю до натискання. Ще однією важливою перевагою є можливість модернізації ноутбука та легкого ремонту — для цього компанія використовує стандартизовані гвинти. Адже справді сталий продукт має служити довго, дуже довго.

Упаковка ноутбука на 100% придатна для переробки. Її також можна використовувати як мініпідставку, склавши кілька разів. Упаковка отримала приз Red Dot 2021 за найкращий дизайн.

Як виготовляють панелі з пластикового сміття

The Good Plastic Company працює з великими заводами, які переробляють вторинний пластик на гранули або маленькі шматочки. Ми отримуємо сировину у величезних мішках.

Кожна вторсировина має свою історію: старі холодильники перетворюють на білі гранули, колишні мишки і клавіатури потрапляють до нас у вигляді чорної трухи, а різнокольорові шматочки роблять з одноразового посуду. Також до нас потрапляють колишні голубі фільтри з тютюнового виробництва, електронна техніка, котушки, пластикові бокси, індустріальні ящики та навіть укртелекомівські дроти. Усе у переробленому вигляді у великих мішках.

Це можуть бути пост-індустріальні відходи, тобто обрізки та брак з виробництва первинного пластику, або відходи пост-консьюмер — пластик, використаний людьми, який опинився на смітнику. Також ми працюємо з деякими компаніями, які переробляють пластик з океану.

Про саму технологію виробництва ми не розповідаємо, але кожна сировина створює унікальний малюнок — «патерн». Ми не використовуємо фарбу, лише чистий вторинний пластик від постачальника. Звісно, тестуємо, змішуємо кольори, але в жодному разі не поєднуємо різні типи пластику, аби наші панелі було так само легко повторно переробити. Це можемо зробити ми або хтось інший. Наприклад, у нас є проєкти в Японії і відправляти панелі назад в Україну на переробку буде не дуже екологічно.

Кейс «Вторинний пластик замість кахлю»

Ідея використовувати наші панелі у ванній кімнаті з’явилася випадково — виявилося, що матеріал має тіі ж хороші властивості, що й плитка, і може використовуватися для душових просторів і ванних кімнат. Він простий у догляді і виглядає надзвичайно стильно. Зараз цей напрямок починає набирати обертів.

Про клієнтів The Good Plastic Company

Ми починали з дуже маленьких клієнтів — здебільшого виробників меблів та дизайнерів, натомість зараз ми працюємо лише з великими замовниками. Більшість наших клієнтів сьогодні — це західні компанії, які надають послуги «Shop fitting» тобто розробка та втілення дизайн-проєкту магазинів під ключ. Вони використовують наші панелі для облицювання стін або виготовлення меблів чи поличок.

У маркетинг ми практично не інвестували — лише минулого року у нас з’явився сайт і соцмережі, де ми розмістили наші кейси. Мабуть, саме тоді до нас звернулися перші великі бренди: Adidas, а згодом Nike. Весь час до цього нових клієнтів знаходила наша сейлз-менеджерка. Ринок давно чекав на появу такого продукту, тому ми отримували wow-ефект, пропонуючи наші матеріали. Також нових клієнтів допомагали знаходити виставки.

Тепер маркетингом The Good Plastic Company займатиметься агенція Fedoriv. Нещодавно її засновник Андрій Федорів написав про нас пост, після чого ми отримали багато запитів від компаній в Україні — були дуже приємно вражені такою зацікавленістю.

Облицювання стін в душовій виконано з переробленого пластика

Серед наших клієнтів зараз, наприклад, McDonald’s — вони замовили 330 квадратних метрів чорних та сірих плит для облицювання закладу в Англії. Marc O’Polo нещодавно замовили наш чорний пластик для облицювання двох магазинів. Uniqlo замовляли панелі, аби виробити столики для магазину. Днями отримали замовлення від Dior — в Італії буде магазин з використанням наших панелей в інтер’єрі. Шоурум Ikea в Лондоні облицьовано з використанням наших панелей.

Також серед проєктів, якими ми пишаємось — Green Office Технічного університету Ейндговена в Нідерландах, який обшили зсередини нашими панелями. Майбутнім архітекторам там розповідають про сталу економіку і матеріали, демонструючи використання вторинного пластику на наших панелях, а вони потім будуть імплементувати це у своїй роботі.

Кейс Nike

Компанія Nike якось проводила у своєму магазині в парижі кампанію зі збору старих кросівок на переробку. Далі вони відділили підошви, перетворили їх на поліуретанову крихту і надіслали нам, аби ми виготовили з неї килимки на нашому обладнанні. Тепер в паризькому магазині Nike встановлені подіуми з перероблених кросівок, на яких стоять новесенькі, які можна придбати. До речі, каркас подіумів було надруковано на 3D-принтері.

Компанія Nike також дбає про навколишнє середовище, виробляючи кросівки з переробленого поліестеру — матеріалу з перероблених пластикових пляшок, футболок і залишків тканин.

Коли виробництво у Нідерландах більше не могло подужати зростаючу кількість замовлень, ми відкрили друге у Києві. Тут наші верстати дозволяють виготовити панелі по три метри завдовжки. Проте, нам вже і цього замало. Незабаром ми переїдемо до Білої Церкви, аби там розгорнути потужності. Обрали саме це місто, тому що там змогли задовольнити наші вимоги використовувати на 100% зелену відновлювальну електроенергію. У Нідерландах виробництво Good Plastic споживає лише таку. Це важливо, адже ми хочемо відповідати тому, що декларуємо в нашій місії.

Також The Good Plastic Company має операційний офіс у Лондоні.

Ми намагаємося працювати без відходів. Зараз перетворюємо обрізки з виробництва на арт-об’єкти та картини для офісів, які даруємо клієнтам, але у Білій Церкві збираємось встановити шредери, аби переробляти відходи назад у гранули або труху. Все ж арт — не зовсім про утилізацію у великих масштабах.

Насправді, ринок у нашому сегменті порожній. Є кілька компаній, які роблять щось схоже, але ми поки єдині, хто здатен на індустріальні масштаби.

«Зелений» Aspire Vero (AV15-51G) — це легкий, стильний та потужний ноутбук, який одночасно стане прикрасою вашого робочого місця і найкращим помічником у робочих задачах чи розвагах. Бути екологічним в усьому — це новий тренд сучасного світу, тож Aspire Vero стане не лише незамінним комп’ютером, але й живим маніфестом відповідального ставлення до природи, що пасує до вашого стилю життя.

Дізнатися більше про Acer Aspire Vero можна за посиланням.

Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 9 років та 268 днів. За цей час ми опублікували 23431 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
| Хто ми такі?

Коментарі:

Вам доступний лише перегляд коментарів. Зареєструйтесь або увійдіть, щоб мати можливість додавати свої думки.

*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті

Newsletter button
Donate button
Podcast button
Send article button