Як зробити вулиці Подолу комфортними для людей — результати літньої школи
Учасники розглядали вулиці Почайнинська, Волоська, Оболонська, Ярославська, Турівська та Оленівська.
Учасники розглядали вулиці Почайнинська, Волоська, Оболонська, Ярославська, Турівська та Оленівська.
Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 10 років та 120 днів. За цей час ми опублікували 24969 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
Підтримати | Хто ми такі?
Учасники та учасниці літньої школи «Вулиці для людей» презентували проєктні концепції кварталів Подолу. Зокрема, це покращення пішохідної зони, обмеження швидкості транспорту, підвищення пішохідних переходів, облаштування велосмуг і велодоріжок, а також озеленення. Школу організували U-Cycle та Союз українських студентів у Німеччині.
На літній школі розглядали частину Подолу між станціями метро «Контрактова площа» і «Тараса Шевченка»: вулиці Почайнинська, Волоська, Оболонська, Ярославська, Турівська, Оленівська. Саме ці вулиці обрали, бо їх заплановано реконструювати впродовж наступних 3-5 років. Особливість цього кварталу — в його межах не проходять маршрути наземного громадського транспорту.
Так, на вулицях Волоській–Оболонській учасники запропонували створити велосмуги в обидва напрямки та обмежити швидкість до 40 км/год, надавши пріоритет пішоходам і велосипедистам; забезпечити 24 паркувальних місць на вулицю з паралельним паркуванням між зеленими зонами; а трьох перехрестях облаштувати підняті переходи; додати лав і озеленення.
Команда, яка працювала над Почайнинською, дійшла висновку, що зараз ця вулиця запаркована у три ряди та є небезпечною, недоступною та непривабливою. Натомість пропонують перетворити її на «тиху лампову». Для цього слід підвищити кожне перехрестя, передбачити звуження на перетині з магістралями, влаштувати шахове паркування та обмежити швидкість. Почайнинську можуть зробити комфортнішою парклети, підвісне освітлення, кишеньковий парк, велопарковки, якісне водовідведення та додаткове озеленення.
Ярославську бачать як тусовочну, житлову й ділову вулицю. Тут пропонують стишити темп вулиці, прибрати розриви тротуарів на виїздах з дворів, створити місця для сидіння і спілкування, забезпечити якісну тінь і підняти крони дерев, облаштували велопарковки, визначити чітку технічну зону майданчиків ресторанів і кафе, а також запровадити систему оплати паркування, яка б регулювала попит.
Турівська–Оленівська зараз вирізняються ідеально рівним асфальтом на контрасті з розтрощеними вузькими тротуарами. Тут пропонують змінити односторонній рух на двосторонній, обмежити швидкість до 30 км/год, розширити тротуари, облаштувати антикишені, підняти переходи, а також зробити платним паркування з 9:00 до 18:00. Публічний простір можна покращити за допомогою вуличних меблів, велопарковок, болардів, зелених зон із дренажними системами та освітлення.
Фінальні результати літньої школи передали в Департамент транспортної інфраструктури КМДА.
Це вже третя школа, співорганізована U-Cycle. У 2017 році в Києві пройшла школа-воркшоп «Трансформація Бессарабської площі», а 2018 року відбулася школа «Дизайн вулиць для якісного міського середовища та мобільності», під час якої працювали над концепціями для вулиці Щербаківського на Нивках.
© Хмарочос | 2024
Коментарі:
*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті