Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 9 років та 284 днів. За цей час ми опублікували 23536 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
| Хто ми такі?

Читайте нас в Telegram, Twitter, Instagram, Viber та Google Новинах

Фото: boringcompany.com  

Наприкінці жовтня американський округ Кларк із центром у Лас-Вегасі погодив розширення проєкту Vegas Loop Ілона Маска — системи підземних тунелів, якими їздитимуть електрокари Tesla. Протяжність системи — 46 кілометрів, проєкт передбачає 51 станцію.

The Boring Company називає цю систему «швидкісним громадським транспортом», який більше нагадує підземну автомагістраль, ніж метро. При цьому в компанії запевняють, що це краще, ніж метро. Мовляв, потяг зупиняється на кожній станції та розвиває швидкість 100 км/год, а пасажир Tesla моментально доїжджає до потрібної станції без проміжних зупинок зі швидкістю 240 км/год.

Ще навесні компанія оприлюднила орієнтовні тарифи на поїздки у Vegas Loop. Так, поїздка від аеропорту Мак-Карран до Конференц-центру LVCC протяжністю 7,8 кілометра коштуватиме 10 доларів з машини, вартість коротших поїздок — 5-6 доларів. Це загалом дешевше, ніж аналогічні поїздки цими ж маршрутами на таксі (наприклад, Lyft візьме 14-15 доларів за подорож від аеропорту до LVCC).

Транспортні експерти та медіа вже давно критикують цю «інновацію» Ілона Маска, а в нещодавній колонці на The Nevada Independent Вегас-луп називають «наругою над громадським транспортом».

По-перше, автор Тревіс Сандерсон звертає увагу на схему Вегас-лупу на карті Лас-Вегаса — система тунелів лише частково покриватиме центр міста і не охоплюватиме переважну більшість жителів. Примітно, що тунелі простягаються від одного казино до іншого, та навіть працівники цих казино не матимуть змоги доїхати на роботу цим новітнім транспортом. Таким чином, тунелі орієнтовані передусім на туристів, а не місцевих мешканців.

Жовтим позначено вже завершену ділянку. Карта: The Boring Company

Та головна проблема, на думку автора, — пасажиромісткість. На сайті The Boring Company стверджується, що Вегас-луп провозитиме 57 тисяч пасажирів на годину. Однак експлуатація вже збудованої 2,4-кілометрової ділянки з трьома станціями свідчить, що показники насправді значно скромніші. Видання Electrek повідомляє, що хоч спершу передбачалося використовувати Tesla на автопілоті, наразі електрокарами керують водії, і їздять вони з меншою швидкістю від заявленої. Крім того, The Boring Company вже прибрала згадку про автопілот у тунелях зі свого сайту.

Звісно що пасажиромісткість електрокара порівняна з таксі — одна-три людини. Хоча компанія подає це як перевагу, дивно при цьому називати луп громадським транспортом — сенс останнього якраз у перевезенні великої кількості людей.

«Дуже зручно, що тунелі спроєктовані однією з компаній Ілона Маска й призначені виключно для Tesla, які виробляє інша компанія Ілона Маска. Кожен електрокар слугуватиме рекламою бренду Tesla, що призводитиме до ще більших прибутків Маска та інших акціонерів», — зауважує Сандерсон.

Суть Вегас-лупу — реклама і туристична атракція, що не має нічого спільного з інтересами громади та вирішенням інфраструктурних проблем міста, підсумовує автор.

Читайте також: Tesla заробляє гроші не продажем електрокарів, а завдяки відрахуванням від інших автовиробників

Коментарі:

Вам доступний лише перегляд коментарів. Зареєструйтесь або увійдіть, щоб мати можливість додавати свої думки.

*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті

Newsletter button
Donate button
Podcast button
Send article button