Зроби добру справу і отримуй винагороди!
Нам як ніколи потрібна ваша підтримка. «Хмарочос» пише про розвиток міст 10 років та 318 днів. За цей час ми опублікували 26449 новин та статей. Ми потребуємо вашої допомоги, щоб продовжувати якісно працювати далі. Приєднуйтесь до Читацького товариства «Хмарочоса» та отримуйте приємні бонуси від редакції: квитки на культурні заходи в Києві, фірмовий мерч та актуальні книжки, можливість пропонувати редакції теми та багато іншого.
Стати членом Товариства | Хто ми такі?

Анастасія Жохова
З першого листопада Київ знову повернувся до єдиного швидкісного режиму з обмеженням до 50 км/год. Ось дев’ять причин, чому не варто повертатись до швидкісного режиму 80 км/год, і потрібно зафіксувати максимальну швидкість руху не більше 50 км/год.

Часті та небезпечні ДТП
В Україні за останні десятиліття щороку гине понад 5 тисяч людей унаслідок ДТП, а найчастішою причиною ДТП з летальними та тяжкими наслідками стає надмірна швидкість. Це пов’язано, в першу чергу, з довжиною гальмівного шляху: чим вища швидкість, тим більше потрібно дистанції та часу для гальмування. Шансів вижити в людини при зіткненні на швидкості понад 50 км/год менше 10%, а на швидкості 80 км/год — немає.
Що більша швидкість, то більші ризики небезпечних ДТП, наприклад, з вильотом авто на тротуар, перекиданням через відбійник тощо. Щороку ми стаємо свідками таких резонансних аварій, а хтось втрачає своїх рідних чи близьких.
Доказова безпечна швидкість
За даними GRSP (Global Road Safety Partnership) більшість велосипедистів і пішоходів залишаються живими, якщо наїзд автомобіля стався на швидкості 30 км/год, і помирають, якщо швидкість становила більше 50 км/год. Тому всі країни ЄС мають стандартне обмеження швидкості в населених пунктах до 50 км/год, а на окремих ділянках, як от немагістральні та житлові вулиці, обмеження швидкості у 30 км/год.
Швидкість ухвалення рішення
Прямо пропорційно збільшенню швидкості збільшується час на реакцію водія й відповідно ухвалення рішення в разі виникнення будь-якої нестандартної ситуації на дорозі.
Шумове забруднення
Чим вища швидкість автівок на дорозі, тим вищий рівень шуму. Шумове забруднення скорочує тривалість життя в середньому на 10–12 років, а також підвищує ризик розвитку деменції, особливо хвороби Альцгеймера.
Зменшення пропускної здатності
Вулиці міста різні й більшість із них не пристосовані до постійного розширення (яке однаково не допоможе, бо розширення генерують ще більше трафіку — у міському плануванні це називається принципом індукованого попиту). Тому пролітаючи певну ділянку зі швидкістю 80 км/год, ви неодмінно втрапите у «пляшкове горлечко». Менша швидкість дозволяє дозувати потік авто, тим самим збільшуючи пропускну здатність.
Неможливість різко стишити рух
Зважаючи на різницю максимально дозволеної швидкості між різними зонами в місті, водій, що мчить 80 км/год, внаслідок зниження реакції та викиду адреналіну не може різко стишитись до 50 км/год і менше.
Неповага до інших
Більша швидкість змушує менше орієнтуватись на зовнішню ситуацію та враховувати потреби інших людей.
Соціальна справедливість
Незважаючи на найвищий у Європі відсоток автомобілекористування (88%), рівень автомобілеволодіння в Україні загалом не перебільшує 30%, і лише в Києві наближається до 40%. Решта людей користується громадським транспортом, велосипедом чи іншим видом легкого персонального транспорту, або ж пересувається пішки на невеликі дистанції. Підвищені швидкості на вулицях міста ставлять під загрозу комфорт, безпеку та життя людей, які пересуваються іншими засобами мобільності та пішки, а подекуди й унеможливлюють таке пересування. Це актуально і для тих, хто має власне авто, але вибирає альтернативні види мобільності або готовий їх вибрати, розвантажуючи таким чином транспортну систему.
Принципи комфортного міста
Важливими факторами комфортності міста є безпека та розподіл між різними видами мобільності. Чим вищий фактор безпеки, який напряму залежить від швидкості, тим більше людей надаватимуть перевагу сталим видам мобільності — пішій ході, велосипеду, громадському транспорту, звільняючи більше місця на дорозі тим, для кого пересування автомобілем є справді безальтернативною необхідністю.
Цей матеріал є авторською колонкою та може не збігатись з позицією редакції