У громадському транспорті Львова запустили е-квиток: докладно про те, що змінилося
За свідченням місцевих ЗМІ, в перший день роботи е-квитка львів’яни купували квитки у водія і ставали в чергу до компостерів, а до валідаторів ніхто не підходив.
За свідченням місцевих ЗМІ, в перший день роботи е-квитка львів’яни купували квитки у водія і ставали в чергу до компостерів, а до валідаторів ніхто не підходив.
Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 10 років та 119 днів. За цей час ми опублікували 24968 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
Підтримати | Хто ми такі?
13 січня у Львові стартував перший етап впровадження електронного квитка. Валідаторами обладнали не лише комунальний транспорт, але й маршрутки.
Разом із системою оплати проїзду змінюється й принцип роботи всього громадського транспорту. Перевізникам платитимуть за кілометр роботи: великий автобус — 48 грн/км; середній — 29 грн/км, трамвай — 82 грн/км, тролейбус — 72 грн/км). До цього часу міськрада компенсувала приватним перевізникам проїзд пільговиків на основі ними же поданих підрахунків.
Поки що на першому етапі пасажири матимуть можливість розрахуватися за проїзд готівкою, а вартість разового квитка не зміниться — він коштує 10 гривень.
Після того, як система е-квитка запрацює повністю, така вартість поїздки залишиться й надалі для тих, хто платитиме безготівково. Разовий е-квиток дозволяє здійснити безоплатну пересадку протягом 40 хвилин.
Для тих, хто куплятиме квиток у водія за готівку, поїздка коштуватиме 15 гривень. При цьому паперовий одноразовий квиток не даватиме права здійснити безоплатну пересадку. Такі правила почнуть діяти на другому етапі, орієнтовно навесні цього року.
Також у Львові діють абонементи, які, на відміну від Києва, купувати значно вигідніше: проїзний на 30 днів коштує 420 гривень (натомість у столиці вважають, що місячний проїзний має коштувати 3000 гривень); на 90 днів — 1200 гривень; на пів року — 2200 гривень; на рік — 3650 гривень; студентський на місяць — 210 гривень; туристичний на один день — 35 гривень; на два дні — 60 гривень, на три дні — 80 гривень, на тиждень — 200 гривень.
Пільговики надалі користуватимуться персоналізованими картками «ЛеоКарт», але до кінця лютого поки можуть їздити зі звичайними посвідченнями.
На другому етапі діятимуть такі способи оплати проїзду: мобільний застосунок (про його запуск повідомили позавчора), банківська картка, загальна транспортна картка «ЛеоКарт» (продається у мережах роздрібної торгівлі), а також персоналізована «ЛеоКарт» (для пільговиків, її потрібно замовляти).
Високий Замок повідомляє, що в перший день роботи е-квитка львів’яни їздили у громадському транспорті так само, як і раніше: купували квитки у водія і ставали в чергу до компостерів, а до валідаторів ніхто не підходив. Пенсіонерка Софія сказала, що подала документи на «ЛеоКарт» ще торік, але картку досі не отримала. Загалом чимало львів’ян скаржаться на те, що видача карток відбувається надто повільно.
«З самого ранку у мене та сама робота що і завжди, — перевірити посвідчення, зробити зауваження щодо маски і взяти 10 гривень за проїзд. Не побачив, щоб хтось в салоні користувався валідаторами. Я б хотів, щоб система запрацювала, і я займався лише водінням», — коментує водій автобуса №16.
Е-квиток у Львові планували запровадити ще з 2012 року, та згодом процес загальмувався.
Пів року тому блогер Андрій Білий опублікував можливу тарифну сітку при запровадженні системи. Передбачалося, що разовий е-квиток коштуватиме 12 гривень, придбаний за готівку у водія — 18 гривень. Як видно, міська рада зрештою вирішила запровадити дещо нижчі тарифи.
© Хмарочос | 2024
Коментарі:
*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті