Мер Лондона пропонує щоденно стягувати з усіх водіїв по 2 фунти
У Лондоні вже діє зона платного в'їзду, але під її дію підпадають приблизно лише 10% автомобілів.
У Лондоні вже діє зона платного в'їзду, але під її дію підпадають приблизно лише 10% автомобілів.
Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 10 років та 120 днів. За цей час ми опублікували 24981 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
Підтримати | Хто ми такі?
Мер Лондона Садік Хан запропонував стягувати з водіїв усіх автомобілів, крім «найекологічніших», «невеличку» щоденну плату в розмірі двох фунтів (приблизно 78 гривень), щоб заохотити пересідати на громадський транспорт, велосипеди та електромобілі, повідомляє The Guardian.
Якщо ідею підтримають, плату можуть запровадити у травні 2024 року. В ті дні, коли водії не користуватимуться автомобілем, вони, звісно, не платитимуть.
У жовтні 2021 року Лондон розширив майже у 20 разів Зону наднизьких викидів ULEZ. Водії автомобілів, які не відповідають певній нормі екологічних викидів (переважно старших за 15 років), платять по 12,50 фунта (487 гривень) на добу за в’їзд у цю зону.
Тож ULEZ можуть розширити на весь Великий Лондон (це дворазове збільшення вже наявних меж) й вона стосуватиметься всіх бензинових і дизельних автівок. Виключення становитимуть лише електрокари.
Слід розуміти, що зараз під дію ULEZ підпадають приблизно лише 10% автомобілів. Водночас лише 2% персональних авто в Лондоні — електричні.
Садік Хан звертає увагу, що додаткова плата у два фунти приблизно дорівнює вартості квитка на автобус.
У перспективі, вважає мер Лондона, варто запровадити смартсистему, яка визначатиме розмір суми відповідно до проїханих кілометрів, зони, часу доби, наявності альтернатив у вигляді громадського транспорту, екологічності автомобіля. Система зможе враховувати знижки чи виключення для людей з низьким доходом і людей з інвалідністю, а також підтримку благодійних організацій і дрібних бізнесів.
Лондонські водії, опитані BBC, по-різному ставляться до ідеї мера. Одні вважають, що через ULEZ водії й так платять непомірні гроші. Інші ж кажуть, що не проти, — бо користуються автомобілем лише в нагальних випадках.
Муніципалітет хоче скоротити автомобільний трафік на 27% до 2030 року, щоб досягти вуглецевої нейтральності.
Окремо наголошують на тому, що майже кожна школа в Лондоні перебуває в зоні з рівнем забруднення повітря, який перевищує встановлені ВООЗ норми. Так, виявили, що саме брудне повітря стало причиною смерті однієї з учениць у грудні 2020 року. Матір померлої Елли Аду-Кіссі-Дебри вважає, що хоч деякі працівники, заробіток яких залежить від автомобілів, і постраждають від податку, але здоров’я дітей важливіше.
© Хмарочос | 2024
Коментарі:
*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті