Верховна Рада прирівняла е-квиток до паперового. Що зміниться для киян – коментує експерт
Документ було розроблено урядом і підтримано Кабміном ще у червні 2021 року, але до нього були зауваження у частині пільгових перевезень та компенсацій.
Документ було розроблено урядом і підтримано Кабміном ще у червні 2021 року, але до нього були зауваження у частині пільгових перевезень та компенсацій.
Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 9 років та 288 днів. За цей час ми опублікували 23569 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
Підтримати | Хто ми такі?
Верховна Рада підтримала законопроєкт № 5705, що прирівнює електронний квиток у громадському електро- та автотранспорті до паперового. Тепер е-квиток можна легально запровадити у кожному місті України.
«Законопроєкт має допомогти відійти від застарілої форми квитків і перейти до належного функціонування автоматизованої системи оплати вартості проїзду в пасажирському транспорті», — коментує заступник міністра інфраструктури Мустафа Найєм.
Документ було розроблено урядом і підтримано Кабміном ще у червні 2021 року, але до нього були зауваження у частині пільгових перевезень та компенсацій. Тепер ці функції буде віднесено до повноважень місцевих адміністрацій, пояснив Найєм.
Також було зареєстровано альтернативний документ № 5705-1, основна відмінність якого полягала у передачі більшої частини повноважень з Мінінфраструктури до місцевої влади. Проте цей документ відхилили.
Читайте також: Чому київський транспорт досі в поганому стані та як це змінити?
Дмитро Беспалов, експерт з питань транспортного моделювання, коментує прийняття законопроєкту:
«Насправді це трошки соромна річ, бо держава біжить за потягом, який давно їде, і просто приводить до ладу документи. Українські міста вже далеко просунулись у впровадженні електронних квитків, а новина про ухвалення законопроєкту подається так, ніби лише зараз можна розпочати це робити. Для киян це нічого не змінить — просто тепер на законодавчому рівні е-квиток має ту саму юридичну вагу, що й паперовий. Суто робота над помилками та врегулювання законодавчої бази. Попри все, вважаю це перемогою, тому що знаю, наскільки складно приймати навіть такі прості речі у Верховній Раді, особливо якщо вони не на часі».
Кияни, як і раніше, куплятимуть електронні квитки на муніципальний транспорт через Київ Цифровий, а в маршрутках передаватимуть за проїзд.
Беспалов додає, що прийняття законопроєкту жодним чином не вплине на збільшення пасажиропотоку у громадському транспорті, тому що для цього необхідні більш ґрунтовні зміни. Зокрема, запровадження на законодавчому рівні європейського регламенту, який дозволяє місту купувати роботу громадського транспорту у перевізників (платити їм з бюджету за кількість кілометрів, які вони проїхали).
Поки що до цього дуже далеко, бо конкурси й досі проводять у закритому форматі, який не перешкоджає корупції, за словами Беспалова. Гарним знаком стануть конкурси на Prozorro, де перевізники подаватимуть пропозиції не на маршрут, а на відстань та вказуватимуть її вартість.
Нагадаємо, на початку січня 2022 року у Львові стартував перший етап впровадження електронного квитка. Валідаторами обладнали не лише комунальний транспорт, але й маршрутки.
© Хмарочос | 2024
Коментарі:
*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті