Зроби добру справу і отримуй винагороди!
Нам як ніколи потрібна ваша підтримка. «Хмарочос» пише про розвиток міст 10 років та 297 днів. За цей час ми опублікували 26302 новин та статей. Ми потребуємо вашої допомоги, щоб продовжувати якісно працювати далі. Приєднуйтесь до Читацького товариства «Хмарочоса» та отримуйте приємні бонуси від редакції: квитки на культурні заходи в Києві, фірмовий мерч та актуальні книжки, можливість пропонувати редакції теми та багато іншого.
| Хто ми такі?

Читайте нас в Telegram, Twitter, Instagram, Viber та Google Новинах

Фото: Київ Вечірній

Верховна Рада підтримала законопроєкт № 5705, що прирівнює електронний квиток у громадському електро- та автотранспорті до паперового. Тепер е-квиток можна легально запровадити у кожному місті України.

«Законопроєкт має допомогти відійти від застарілої форми квитків і перейти до належного функціонування автоматизованої системи оплати вартості проїзду в пасажирському транспорті», — коментує заступник міністра інфраструктури Мустафа Найєм.

Документ було розроблено урядом і підтримано Кабміном ще у червні 2021 року, але до нього були зауваження у частині пільгових перевезень та компенсацій. Тепер ці функції буде віднесено до повноважень місцевих адміністрацій, пояснив Найєм.

Також було зареєстровано альтернативний документ № 5705-1, основна відмінність якого полягала у передачі більшої частини повноважень з Мінінфраструктури до місцевої влади. Проте цей документ відхилили.

Читайте також: Чому київський транспорт досі в поганому стані та як це змінити?

Дмитро Беспалов, експерт з питань транспортного моделювання, коментує прийняття законопроєкту:

«Насправді це трошки соромна річ, бо держава біжить за потягом, який давно їде, і просто приводить до ладу документи. Українські міста вже далеко просунулись у впровадженні електронних квитків, а новина про ухвалення законопроєкту подається так, ніби лише зараз можна розпочати це робити. Для киян це нічого не змінить — просто тепер на законодавчому рівні е-квиток має ту саму юридичну вагу, що й паперовий. Суто робота над помилками та врегулювання законодавчої бази. Попри все, вважаю це перемогою, тому що знаю, наскільки складно приймати навіть такі прості речі у Верховній Раді, особливо якщо вони не на часі».

Кияни, як і раніше, куплятимуть електронні квитки на муніципальний транспорт через Київ Цифровий, а в маршрутках передаватимуть за проїзд.

Беспалов додає, що прийняття законопроєкту жодним чином не вплине на збільшення пасажиропотоку у громадському транспорті, тому що для цього необхідні більш ґрунтовні зміни. Зокрема, запровадження на законодавчому рівні європейського регламенту, який дозволяє місту купувати роботу громадського транспорту у перевізників (платити їм з бюджету за кількість кілометрів, які вони проїхали).

Поки що до цього дуже далеко, бо конкурси й досі проводять у закритому форматі, який не перешкоджає корупції, за словами Беспалова. Гарним знаком стануть конкурси на Prozorro, де перевізники подаватимуть пропозиції не на маршрут, а на відстань та вказуватимуть її вартість.

Нагадаємо, на початку січня 2022 року у Львові стартував перший етап впровадження електронного квитка. Валідаторами обладнали не лише комунальний транспорт, але й маршрутки.

Коментарі:

Вам доступний лише перегляд коментарів. Зареєструйтесь або увійдіть, щоб мати можливість додавати свої думки.

*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті

Newsletter button
Donate button
Podcast button
Send article button