В Україні робитимуть окремі світлофори для велосипедистів
Велосвітлофори вмикають зелене світло на кілька секунд раніше від автомобільних. Так велосипедисти в момент старту машин встигають доїхати до середини перехрестя.
Велосвітлофори вмикають зелене світло на кілька секунд раніше від автомобільних. Так велосипедисти в момент старту машин встигають доїхати до середини перехрестя.
Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 10 років та 193 днів. За цей час ми опублікували 25526 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
Підтримати | Хто ми такі?
ДерждорНДІ оновлює державний стандарт щодо світлофорів, в якому, зокрема, передбачено велосипедні світлофори.
«Ви спитаєте, навіщо окремі велосвітлофори? Транспортні інженер_ки програмують велосвітлофори так, щоб ті стали зеленими на кілька секунд раніше від автомобільних. Так велосипедисти в момент старту машин встигають доїхати до середини перехрестя. Водії їх бачать, і ті можуть безпечно рухатися», — пояснює урбаніст Вадим Денисенко з CANactions school.
Велосвітлофори в проєкті ДСТУ 4092:202Х «Безпека дорожнього руху. Світлофори дорожні. Загальні технічні вимоги» позначено як Тип 8.
Велоактивісти пропонують додати велосвітлофори, які б дублювали сигнали пішохідного світлофору.
«Проблема полягає в тому, що коли велосипедна доріжка проходить поряд з пішохідним переходом, який регулюється світлофором, у велосипедиста не буде ніякого права рухатися на велосипеді (адже сигнал лише для пішоходів), тому доведеться спішуватись», — зазначає Вадим Січкарук.
Він також зауважує, що розробники визначили діаметр лінзи велосвітлофорів у 200 та 300 мм. Це ті ж розміри, що у транспортних світлофорів, які використовують на магістральних вулицях. Натомість не згадується діаметр 100 мм, який зараз використовується на вулиці Пушкінській.
ДерждорНДІ прийматиме зауваження та пропозиції до першої редакції проєкту ДСТУ до 28 лютого.
© Хмарочос | 2024
Коментарі:
*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті