Читайте нас в Telegram, Twitter, Instagram, Viber та Google Новинах

У Барселоні реалізовують програму трансформації вулиць Superblock. Мета – повернути містянам громадський простір, який нині захопив приватний транспорт, та створити зелене, справедливе, безпечне місто.

За даними на 2020 рік, на один квадратний кілометр у Барселоні припадає шість тисяч приватних автомобілів  – це найвищий показник серед міст Європейського Союзу. Відтак 60% громадського простору міста зайнято автомобілями.

Нова модель Superblock або Superilles передбачає створення мережі зелених хабів та скверів по всьому місту. Ціль полягає в тому, щоб у всіх жителів була зелена зона або площа у 200 метрів від їхніх будинків.

Концепція об’єднує кілька міських кварталів у кластер, закриваючи їх для наскрізного руху транспорту за допомогою елементів благоустрою. Це можуть бути рослини у горщиках, столи для пікніка та лавки, зелені зони, дитячі майданчики тощо. Їх встановлюють на місцях, що зазвичай використовуються для паркування приватного транспорту.

Такі простори створені в районах Сан-Антоні, Побленоу та Орта-Гінардо, а також планується в Ешампле.

Візуалізація проєкту в районі Ешампле

Концепція передбачає розвиток повсякденного життя в громадських місцях, стимулювання сталої мобільності та місцевої торгівлі. Реалізація має призвести до зниження автомобільного шуму та забруднення навколишнього середовища.

Що включає нова вулична модель?

  • Пішоходи мають найбільший пріоритет. Для автотранспортних засобів вводиться обмеження швидкості в десять кілометрів на годину – це надасть їм гостьовий статус, зменшить кількість ДТП. У той час міські служби та автомобілі екстрених служб матимуть необмежений доступ;
  • На вулицях прибирають бордюри, асфальт замінюють панотовою бруківкою та гранітними плитами;
  • Вулиці мають бути повністю доступні та обладнані навігацією, бруківкою тендзі (тактильна плитка), світлофорами та різноманітними вказівниками;
  • Встановлення більшої кількості міських меблів: столів та лавок, фонтанів, ігрових майданчиків;
  • Збільшення зелених насаджень з одного відсотка щонайменше до десяти. Головним пріоритетом є посадка дерев та кущів, які забезпечать тінь та прохолоду. Також на кожній улиці встановлять системи повторного використання дощової води, а воду поглинатиме земля;
  • Освітлення встановлено так, щоб задовольнити потреби пішоходів, а не автовласників.

Всі фото: ajuntament.barcelona.cat

Зроби добру справу і отримуй винагороди!
Нам як ніколи потрібна ваша підтримка. «Хмарочос» пише про розвиток міст 11 років та 22 днів. За цей час ми опублікували 26874 новин та статей. Ми потребуємо вашої допомоги, щоб продовжувати якісно працювати далі. Приєднуйтесь до Читацького товариства «Хмарочоса» та отримуйте приємні бонуси від редакції: квитки на культурні заходи в Києві, фірмовий мерч та актуальні книжки, можливість пропонувати редакції теми та багато іншого.
| Хто ми такі?

Коментарі:

Вам доступний лише перегляд коментарів. Зареєструйтесь або увійдіть, щоб мати можливість додавати свої думки.

*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті

Newsletter button
Donate button
Podcast button
Send article button