Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 9 років та 283 днів. За цей час ми опублікували 23536 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
| Хто ми такі?

Читайте нас в Telegram, Twitter, Instagram, Viber та Google Новинах

У Барселоні реалізовують програму трансформації вулиць Superblock. Мета – повернути містянам громадський простір, який нині захопив приватний транспорт, та створити зелене, справедливе, безпечне місто.

За даними на 2020 рік, на один квадратний кілометр у Барселоні припадає шість тисяч приватних автомобілів  – це найвищий показник серед міст Європейського Союзу. Відтак 60% громадського простору міста зайнято автомобілями.

Нова модель Superblock або Superilles передбачає створення мережі зелених хабів та скверів по всьому місту. Ціль полягає в тому, щоб у всіх жителів була зелена зона або площа у 200 метрів від їхніх будинків.

Концепція об’єднує кілька міських кварталів у кластер, закриваючи їх для наскрізного руху транспорту за допомогою елементів благоустрою. Це можуть бути рослини у горщиках, столи для пікніка та лавки, зелені зони, дитячі майданчики тощо. Їх встановлюють на місцях, що зазвичай використовуються для паркування приватного транспорту.

Такі простори створені в районах Сан-Антоні, Побленоу та Орта-Гінардо, а також планується в Ешампле.

Візуалізація проєкту в районі Ешампле

Концепція передбачає розвиток повсякденного життя в громадських місцях, стимулювання сталої мобільності та місцевої торгівлі. Реалізація має призвести до зниження автомобільного шуму та забруднення навколишнього середовища.

Що включає нова вулична модель?

  • Пішоходи мають найбільший пріоритет. Для автотранспортних засобів вводиться обмеження швидкості в десять кілометрів на годину – це надасть їм гостьовий статус, зменшить кількість ДТП. У той час міські служби та автомобілі екстрених служб матимуть необмежений доступ;
  • На вулицях прибирають бордюри, асфальт замінюють панотовою бруківкою та гранітними плитами;
  • Вулиці мають бути повністю доступні та обладнані навігацією, бруківкою тендзі (тактильна плитка), світлофорами та різноманітними вказівниками;
  • Встановлення більшої кількості міських меблів: столів та лавок, фонтанів, ігрових майданчиків;
  • Збільшення зелених насаджень з одного відсотка щонайменше до десяти. Головним пріоритетом є посадка дерев та кущів, які забезпечать тінь та прохолоду. Також на кожній улиці встановлять системи повторного використання дощової води, а воду поглинатиме земля;
  • Освітлення встановлено так, щоб задовольнити потреби пішоходів, а не автовласників.

Всі фото: ajuntament.barcelona.cat

Коментарі:

Вам доступний лише перегляд коментарів. Зареєструйтесь або увійдіть, щоб мати можливість додавати свої думки.

*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті

Newsletter button
Donate button
Podcast button
Send article button