Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 9 років та 294 днів. За цей час ми опублікували 23616 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
| Хто ми такі?

Читайте нас в Telegram, Twitter, Instagram, Viber та Google Новинах

Плакат з закликом бойкоту Coca-Cola

Близько 250 компаній оголосили про вихід з російського ринку через вторгнення в Україну, однак є й ті, що продовжують працювати в Росії. Серед них — McDonald’s, Coca-Cola, Nestle, Unilever, Hilton, Hyatt, Caterpillar, Kraft Heinz, Philip Morris, Mars, Pirelli. Список оновлює Школа менеджменту Єльського університету.

BBC повідомляє, що також продовжують працювати в Росії KFC, Pepsi, Starbucks і Burger King.

У соцмережах ширяться заклики до бойкоту цих брендів. Хештеги #BoycottMcDonalds, #BoycottCocaCola і #BoycottPepsi вибилися у тренди твіттеру за останні кілька днів.

Плакат з закликом до бойкоту МакДональдс

У згаданих компаній — значна присутність на російському ринку. Так, у РФ відкрито понад 1000 ресторанів KFC. Мережа McDonald’s налічує 847 ресторанів, причому більшістю володіє, в той час, як в інших країнах зазвичай оперують франшизи цього бренду.

Перший МакДональдс у Москві, 1990 рік. Фото: sergeydolya.livejournal.com

Франшизи, як правило, можуть приймати самостійні рішення щодо припинення або продовження роботи. Хоча керівник Starbucks Кевін Джонсон засудив напад на Україну, чимало кав’ярень мережі продовжує працювати в Росії. Більшість із цих кафе належить кувейтській Alshaya Group.

Компанії, до яких BBC звернулася за коментарем, — McDonald’s, Coca-Cola, KFC, Pepsi, Starbucks і Burger King — продовжують мовчати.

Аналітики, як директорка Minerva Analysis Кетлін Брукс, зауважують, що бізнес-структура багатьох із них заскладна, щоб швидко ухвалити рішення про вихід з ринку. Водночас експертка вважає, що репутаційні ризики дуже високі, тому зрештою компанії не матимуть іншого вибору, крім як піти з Росії.

«У такій ситуації радимо компаніям завжди дивитися на ширшу картину і намагатися вчинити правильно, поставивши довгострокові інтереси над короткостроковою вигодою», — зазначає Ян Пітерс, директор Інституту бізнесової етики.

Читайте також: Українські супермаркети прибирають з полиць продукцію Coca-Cola

Оновлення: Пізніше Coca Cola, Pepsi та McDonald’s заявили, що таки йдуть з російського ринку. Хтось припинить продавати продукцію, хтось тимчасово закриє ресторани мережі.

Коментарі:

Вам доступний лише перегляд коментарів. Зареєструйтесь або увійдіть, щоб мати можливість додавати свої думки.

*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті

Newsletter button
Donate button
Podcast button
Send article button