Продовольчі мережі закривають частину магазинів, щоб полиці не були порожніми. Як зараз працює логістика?
Машини Коло супроводжує конвой, якщо у напрямку руху йдуть бої, а АТБ перейшла на доставку товарів залізницею.
Машини Коло супроводжує конвой, якщо у напрямку руху йдуть бої, а АТБ перейшла на доставку товарів залізницею.
Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 10 років та 232 днів. За цей час ми опублікували 25827 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
Підтримати | Хто ми такі?
Один із супермаркетів 16 березня. Фото: Valerie Const / Unsplash
Перші кілька днів війни ланцюжки постачання продовольчих мереж «лягли» повністю, логістика була мертвою. Та поступово компанії адаптувалися до нових реалій і, наприклад, в окремих районах Києва полиці супермаркетів мало відрізняються від довоєнного часу. АТБ, Fozzy Group і Коло розповіли LIGA.net, як доставляють продукти.
За місяць війни в Україні закрилося 17% магазинів, за опитуванням торговельних компаній, проведеним Асоціацією ритейлерів. У середині березня під Броварами було зруйновано склад замороженої продукції на 560 мільйонів гривень, а у Ворзелі повністю пограбували центральне виробництво Fozzy Group.
Мережа Коло, яка працює в Києві й області, за дві доби перевезла 200 тонн продукції з лівого берега, після того, як район потрапив у зону бойових дій. Зараз машини Коло супроводжує конвой, якщо у напрямку руху йдуть бої.
АТБ перейшла на доставку товарів залізницею до Дніпровського, Київського, Львівського та Одеського регіонів.
У тих містах, де працювати стало неможливо, мережі залишки продуктів роздали безкоштовно. Сільпо дозволила жителям забирати товари з супермаркетів Бердянська. У Маріуполі, Миколаєві, Чернігові та Харкові Metro C&C передала залишки громадам, Червоному Хресту і територіальній обороні.
Найчастіше закриття магазинів пов’язане з оптимізацією роботи мереж, коли відкритими залишають «базові» магазини, а решта можуть використовуватися як склади. Це потрібно для того, щоб полиці не були порожніми.
«Ми хочемо, щоб в одному Сільпо можна було знайти максимум всього, що зараз є на складах. Щоб не потрібно було йти за крупами в один магазин, а за овочами в інший», — пояснюють у Fozzy Group.
В опорних магазинах АТБ намагаються сформувати товарні запаси на п’ять-сім днів, адже завозити товар можна лише в коротке транспортне вікно, пов’язане як з боями, так і з коменданстською годиною. Чим менше магазинів — тим більшу кількість поїздок може зробити одна машина доставки. Якби товар розвозили у всі магазини, його б розкуповували за пів дня, а далі доводилося б знову чекати на доставку.
Зараз люди почали купувати більше овочів і фруктів. У мережі Коло до війни попит на овочі та фрукти, бакалію й питну воду становив 10% у загальному обігу, тепер — понад 50%.
© Хмарочос | 2024
Коментарі:
*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті