Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 9 років та 291 днів. За цей час ми опублікували 23590 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
| Хто ми такі?

Читайте нас в Telegram, Twitter, Instagram, Viber та Google Новинах

Фото: facebook.com/chechotkin

З початку війни щомісячний обіг маркетплейсу Rozetka впав з чотирьох мільярдів гривень до 23 мільйонів гривень, тобто в понад 170 разів. Про це йдеться у листі співвласника Владислава Чечоткіна від 29 березня, який отримали працівники компанії.

При цьому працівники Rozetka повідомляють, що не отримують зарплат від початку війни і компанія звільняє штат.

У листі Чечоткін повідомляє, що його бізнес перетворився на «літак у смертельному піке». Наразі знищено або розграбовано 25 магазинів. Покупці масово оформлювали повернення на покупки, обробити й доставити замовлення складно через постійні обстріли. Лишилися працювати «одиниці з нашої 8-тисячної команди». Ще раніше Чечоткін підтвердив, що компанія не має можливості платити програмістам.

«Нам не залишається нічого іншого, як знову й знову робити спроби запустити бізнес. Почати життя з обороту в сто разів менше, у Львові на складі в п’ятдесят разів менше», — підсумовує співзасновник Rozetka.

Працівники компанії повідомляють, що скорочення штату та зарплати почалися ще до російського вторгнення.

«За тиждень до війни робили дзвінок і говорили, що зрізають усій компанії 20% від зарплати і що нібито з квітня все налагодиться. Коли розпочалася війна, виплатили близько 40% від зарплати. А потім зібрали і сказали, що справи погані, платити нема чим. Якщо можете, працюйте на волонтерській основі, якщо ні, то ніхто не змушуватиме. І сказали, що оплати залишку за лютий та за березень теж не буде», — анонімно розповів DOU.ua бізнес-аналітик компанії.

Інший працівник, який також побажав лишитися анонімним, сказав «Хмарочосу», що деякі люди не отримали за весь цей час взагалі нічого. «Rozetka не виплатила мені гроші більш як два місяці», — повідомив співрозмовник.

Тімлід дизайнерів Rozetka Марія Романенко-Космолінська пише у фейсбуку, що за тиждень до війни крім скорочення зарплати на 80%, усім керівникам проєктів наказали також звільнити 20% команди. Пояснили це зменшенням обсягу продажів.

Після 24 лютого багато працівників продовжували працювати, з бомбосховищ, у проміжку між евакуаціями.

13 березня, за словами Марії, стало відомо, що компанія платитиме лише за відпрацьовані години — в той час, як кількість завдань критично зменшилася: «Відповідно, більшість дизайнерів, навіть якщо працювали, отримають до 1000 грн за весь місяць».

«Чого ніхто не чекав, це такого ставлення до своїх працівників від компанії, яка заробила репутацію свого слогану “щоразу що треба”. Ніхто не думав, що роками працює на людей, які відвернуться при найменших коливаннях», — підсумовує дизайнерка.

Співрозмовник «Хмарочоса» зауважує, що й до війни не надто відчував підтримку компанії. «Інколи з боєм доводилося вибивати прості речі. Туалетний папір, для співробітників, звісно, — найдешевший, а на день народження вам дарують знижку… в Розетці, подарунковою картою», — каже він.

Працівники компанії припускають, що така ситуація могла скластися через переоцінку компанією своїх можливостей на тлі надто бурхливого її розвитку — темпи росту Rozetka були «надвеликі, до 40 магазинів на місяць». При цьому ще до вторгнення, на тлі постійних новин про ризики війни, в компанії могли впасти продажі.

Владислав та Ірина Чечоткіни, засновники бренду RZTK, торік посідали 20-е місце в списку найбагатших українців, їхні статки оцінювалися у 470 мільйонів доларів (приблизно 14 мільярдів гривень).

Коментарі:

Вам доступний лише перегляд коментарів. Зареєструйтесь або увійдіть, щоб мати можливість додавати свої думки.

*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті

Newsletter button
Donate button
Podcast button
Send article button