Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 10 років та 121 днів. За цей час ми опублікували 24981 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
| Хто ми такі?

Читайте нас в Telegram, Twitter, Instagram, Viber та Google Новинах
Фото: Maranda Vandergriff / Unsplash

Війна змушує ресторани та кафе міняти формат і меню, а про прибутковість наразі й не йдеться, повідомляє LIGA.net.

У Києві зараз працює приблизно 40% закладів. Ресторани й кафе отримують близько 30-50% від звичного доходу. У мережі Idealist Coffee дохід впав до рівня 20%, у Musafir – мінус 40-70% залежно від закладу.

«Якогось заробітку в Києві немає. Максимум — виходять в нуль. Багато киян не повернулися, а ті, хто є, — не мають доходів на ресторани. Найбільш постраждали ті ресторани, які волонтерили. Їм ніхто не компенсував витрати на комунальні», — зауважує керівниця аналітичного центру Ресторани України Ольга Насонова. 

Непогано тримаються три категорії: невеликі київські кав’ярні, пекарні та преміум-ресторани. Для останніх менше важить кількість клієнтів, адже ціни високі. 

Багато жінок і дітей виїхали, тож зросла частка чоловіків-клієнтів. Так, у ресторанах La Famiglia чоловіча аудиторія збільшилася з 50% до 85%.

Перші дні заклади працювали завдяки запасам продуктів та своїм заощадженням. Згодом продуктами та грошима почали допомагати колеги, бізнес, фонди. Наразі велику частину продуктів забезпечує організація World Central Kitchen.

Офіціант ресторану Musafir тренується розбирати зброю. Фото: facebook.com/musafir.kiev

Чимало ресторанів відчуває дефіцит певних продуктів. Складно знайти спеції, томатну пасту, алкоголь, авокадо, лосось, інші імпортні продукти. Деякі постачальники взагалі припинили роботу.

Меню закладів скоротилося. Тепер переважають простіші страви. На фоні стресу виріс попит на калорійну їжу, солодощі та випічку.

Коментарі:

Вам доступний лише перегляд коментарів. Зареєструйтесь або увійдіть, щоб мати можливість додавати свої думки.

*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті

Newsletter button
Donate button
Podcast button
Send article button