Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 9 років та 281 днів. За цей час ми опублікували 23527 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
| Хто ми такі?

Читайте нас в Telegram, Twitter, Instagram, Viber та Google Новинах
Фото: ЛКП «Львівавтодор»

У Львові завершується реконструкція вулиці Степана Бандери, зокрема наразі йдуть роботи з облаштування пересадкового хабу. Наразі проєкт із реконструкції перебуває на стадії коригування, тому аби відновити усі капітальні та завершальні роботи, не вистачає фінансування. Видання «Твоє місто» та урбаніст Олександр Шутюк оглянули, як виглядає та живе оновлена вулиця

За словами Шутюка, реалізація проєкту є фактично такою, якою львів’яни хотіли її бачити. Поки найбільше бракує озеленення, нових дерев. Оскільки у процесі реконструкції багато насаджень були пошкоджені під час прокладання комунікацій, тут висадять нові.

У рамках реконструкції облаштували пішохідну зону біля Церкви Святих Ольги і Єлизавети. Її ідея полягала у тому, щоб мешканці відчували себе тут у більшій безпеці, могли зупинитися, помилуватися архітектурою, відпочити на лавочках.

Шутюк серед мінусів назвав те, що проїзна спільна зона, де їздять усі автомобілі та громадський транспорт, мало відрізняється від пішохідної зони, де зробили кільцевий рух для приватного транспорту.

«Зараз там покриття однакове і воно збиває з пантелику водіїв, які не звернули уваги на знак і поїхали прямо. У світі є така практика, що коли робиться пішохідна зона, на яку заїжджає тільки трамвай, то її повністю стелять пішохідною плиткою. Тут, на жаль, такого не зробили. Можливо, через те, що сюди заїжджають маршрутки і вони можуть таку плитку пошкодити», – каже урбаніст-архітектор.

При реконструкції вулиці плитку на тротуарах зробили не бетонною, а кам’яною, а тактильна плитка не жовтого, а білого кольору. Вона контрастна та гармонійно виглядає у міському середовищі. Кам’яна плитка не повинна тріскати і має витримати те, для чого призначена, якщо на неї не заїжджатиме важка техніка.

Деякі мешканці скаржаться, що паркувальні кишені невеликі і не дуже зручні. За словами урбаніста, на вулиці передбачені «зелені трикутники» і місця для озеленення, адже затишна та комфортна вулиця не може бути суто паркувальним майданчиком. Острівці під паркування мають чергуватися із деревами.

Вулицю частково асфальтували, а частково виклали бруківкою, що теж було компромісним рішенням. Хоча водії сьогодні стараються частиною колеса їхати по асфальту, щоби уникнути вібрації.

Асфальт найменш шумний і на ньому краще наносити розмітку, але для містян було важливо зберегти автентичну бруківку, тому виникла суперечка. Спочатку пропонувалось покласти бруківку між трамвайними рейками, щоб авто їхало по асфальту і не шуміло, але технологічно так зробити не вдалось, пояснює Шутюк.

Трамвайну зупинку на вулиці облаштували спеціально, аби люди з особливими потребами могли самостійно, безперешкодно потрапити у громадський транспорт. Тут вперше зробили розгалуження для трамваїв на два напрямки.

Транспортний хаб на перетині вулиць Степана Бандери та Чупринки, який є фактично пересадковим вузлом між трамвайними та автобусними маршрутами, має бути доволі комфортним для мешканців, вважає урбаніст. Там встановлять накриття, яке буде захищати від опадів на робити затінок, будуть дерева та станція прокату велосипедів.

Директор департаменту міської мобільності та вуличної інфраструктури ЛМР Олег Забарило коментує, що сьогодні проєкт із реконструкції вулиці Степана Бандери перебуває на стадії коригування, тому аби відновити усі капітальні та завершальні роботи, потрібне фінансування. Зокрема, на коригуванні знаходяться усі роботи по підпірній стінці. Загалом на реконструкцію виділили 200 мільйонів гривень. Оновлену вулицю відкрили наприкінці 2021-го року.

Проєкт реконсирукції вулиці Степана Бандери

Фото: Іван Станіславський

Коментарі:

Вам доступний лише перегляд коментарів. Зареєструйтесь або увійдіть, щоб мати можливість додавати свої думки.

*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті

Newsletter button
Donate button
Podcast button
Send article button