Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 10 років та 122 днів. За цей час ми опублікували 24984 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
Підтримати | Хто ми такі?
Олександр Гречко
Вже вкотре підвищення тарифів на проїзд в столиці ініціюється не для покращення якості і швидкості перевезень пасажирів, а тільки для того, щоб власники маршруток та їхні друзі-чиновники ще більше викачували грошей з киян. В цій схемі чиновники КМДА та деякі депутати Київради завжди виставляють щитом комунальний транспорт – тролейбуси, трамваї та автобуси Київпастрансу, а також метрополітен.
Приватні перевізники завжди піднімали тарифи на проїзд у маршрутках в Києві тільки після того, як подорожчає проїзд в комунальному наземному транспорті та метро. Так менше ризику втратити пасажирів, а точніше – їхні гроші. Головне, щоб платили готівкою, яку вже більше 20 років ніхто не обліковує.
Цього року звична схема не була задіяна тільки через повномасштабну війну та різке двократне збільшення ціни дизельного палива. Возити людей по 8-10 гривень стало збитково і тому перевізники, щоб не простоювати, самостійно пішли на підвищення ціни на проїзд до 15 гривень. При цьому тариф на проїзд в комунальному транспорті залишився без змін – від 6.50 до 8 грн за поїздку (залежить від використання транспортної картки).
Водночас київський електротранспорт ходить за скороченими маршрутами, обмеженими випусками, без зрозумілого і передбачуваного розкладу та навіть з відключеними інформаційними табло на зупинках громадського транспорту. Окрім того, за два місяці в Київпастрансі й палець об палець не вдарили, щоб відновити пошкоджені тролейбусні лінії в Києві (відновили тільки трамвай на Пущу-Водицю). Хоча всю Київську область сили оборони звільнили від російських військових вже два місяці тому.
Було б дивно, якби двократна різниця в тарифах на маршрутки та комунальний транспорт існувала хоча б півроку-рік. Саме тому після двох тижнів маршруток «по 15» в Київраді вже заговорили про потребу підвищення вартості проїзду в комунальному транспорті. Розглядати це питання в Київраді планують на наступному засіданні, хоча заступник голови КМДА Микола Поворозник запевняв, що питання підвищення тарифів на проїзд не розглядатимуть щонайменше до закінченння війни.
Від подорожчання дизельного пального можуть подорожчати тільки автобусні перевезення. Саме тому, задля недопущення росту соціальної напруги, столичним чиновникам та депутатам варто подумати про збільшення дотацій на напрямок автобусного перевезення або ж піднімати проїзд тільки на цей вид транспорту. Так зробили нещодавно у Львові. Вартість проїзду електротранспортом залишили за старими тарифами, а на автобусні перевезення збільшили з 10 до 15 грн.
Подорожчання ж проїзду в комунальному транспорті до тарифів маршруток означатиме тільки одне – лоббі приватних перевізників у Київраді та КМДА знову перемогло і кияни будуть вимушені платити більше за проїзд без підвищення якості та комфорту перевезень.
Цей матеріал є авторською колонкою та може не збігатись з позицією редакції