Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 10 років та 120 днів. За цей час ми опублікували 24975 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
| Хто ми такі?

Читайте нас в Telegram, Twitter, Instagram, Viber та Google Новинах
Громадський транспорт в Люксембурзі. Фото: unsplash

У країнах Європейського Союзу дедалі більше міст запроваджують безоплатний громадський транспорт як для мешканців, так і для туристів, пише The Mayor. Серед причин таких рішень: викиди вуглекислого газу приватним транспортом, перенаселеність, затори на дорогах та здорожчання цін на паливо.

Уряд Люксембургу в 2020 році першим у світі запропонував безоплатний громадський транспорт. У 2022 році таке рішення реалізувала Мальта. Однак у цих країнах живе менше мільйона людей.

Видання зазначає, що зробити громадський транспорт безкоштовним у великих громадах складно та може бути неефективно. Приклад Німеччини, яка запровадила єдиний квиток за дев’ять євро, показав, що це може призвести до переповненості та виникнення проблем, зокрема у святкові та вихідні дні.

Більш практичним та простим в управлінні є запровадження безкоштовного громадського транспорту у селищах, районах та містах. Якщо таке рішення виявиться успішним, його можна буде розширити.

У Європі безоплатний транспорт фактично вперше спробували у передмісті французького міста Тулуза під назвою Колом’є у 1971 році. Такий сервіс там проіснував до 2016 року.

Після референдуму у 2013 році жителі Таллінна, столиці Естонії, переважною більшістю проголосували за безкоштовний громадський транспорт. Проблема міста полягає в тому, що щодня тисячі пасажирів їздили до центру міста на власному авто. Крім того, багатьом людям із низькими доходами було важко оплачувати проїзд. Система працює без серйозних збоїв вже майже десять років, навіть якщо аналітики кажуть, що вона не призвела до скорочення кількості приватних автомобілів на вулицях.

Громадський транспорт Таллінна. Фото: wikiwand

У французькому місті Дюнкерк безкоштовні поїздки з 2018 року призвели до зниження трафіку. Дослідження, проведене за кілька місяців після переходу, показало, що більшість місцевих жителів перестали щодня користуватись особистим автомобілем. В опитуванні більше половини людей заявили, що тепер регулярно пересуваються автобусами.

Автобуси у Дюнкерку. Фото: connexionfrance.com

Ще одне французьке місто Обань зробило безоплатним громадський транспорт в 2009 році. Експериментальна ініціатива виявилася дуже успішною. Через три роки містом щодня їздило на п’ять тисяч автомобілів менше, що складає 10 відсотків від загальної кількості авто. Популярність громадського транспорту зросла на 235%.

Трамвай в Обані. Фото: transphoto.org

Муніципалітет Кашкайш у Португалії теж зробив вибір на користь безкоштовного громадського транспорту.

Електричка в Кашкайші. Фото: railwaypro.com

Гірськолижний курорт в Італії Лівіньо пропонує безкоштовний громадський транспорт з 7:30 ранку до 20:00 вечора.

Данський острів Ерьо теж пропонує безкоштовний проїзд, платний лише паром.

У Амстердамі зробили безкоштовними міські пороми для пішоходів, велосипедистів і водіїв мопедів.

З 2011 року безплатний громадський транспорт діє у місті Фрідек-Містек в Чехії. За перші два роки кількість пасажирів збільшилась на 40 відсотків. Безкоштовні автобуси також курсують до сусідніх селищ. Найдовша безкоштовна поїздка складає 30 кілометрів.

Розширення послуг із нульовим тарифом запроваджене у деяких частинах Нижньосілезького регіону у Польщі. Безкоштовний транспорт існує в Польковицях, промисловому місті з населенням 22 тисячі осіб, в Любіні та в усьому його регіоні, а також у деяких агломераціях Легниці, промисловому місті, де живуть 100 тисяч людей.

Самоков – місто в Болгарії з населенням близько 27 тисяч людей. Спочатку безоплатний проїзд там зробили лише для місцевих, але через два – для всіх.

Словенське місто Веленє має мережу безкоштовних автобусів, які також курсують за межі міста.

    Коментарі:

    Вам доступний лише перегляд коментарів. Зареєструйтесь або увійдіть, щоб мати можливість додавати свої думки.

    *Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті

    Newsletter button
    Donate button
    Podcast button
    Send article button