Через війну українські бізнеси почали масово відкриватися в Європі
Франшизами в Європі в основному цікавляться українці — колишні клієнти або підприємці-переселенці.
Франшизами в Європі в основному цікавляться українці — колишні клієнти або підприємці-переселенці.
Зроби добру справу і отримуй винагороди!
Нам як ніколи потрібна ваша підтримка. «Хмарочос» пише про розвиток міст 10 років та 315 днів. За цей час ми опублікували 26441 новин та статей. Ми потребуємо вашої допомоги, щоб продовжувати якісно працювати далі. Приєднуйтесь до Читацького товариства «Хмарочоса» та отримуйте приємні бонуси від редакції: квитки на культурні заходи в Києві, фірмовий мерч та актуальні книжки, можливість пропонувати редакції теми та багато іншого.
Стати членом Товариства | Хто ми такі?
В Європі створюється ринок українських франшиз. До консалтингової компанії Franchise Group, яка просуває франчайзинг, щодня надходять пʼять-сім запитів на запуск франшизи за кордоном. До війни таких запитів було два-три на тиждень. Про це йдеться у матеріалі Forbes.
Ми писали про відкриття Чорноморки в румунській Констанці. «Ми тримаємо курс на Європу», — оголосила компанія. Засновник GastroFamily Дмитро Борисов почав продавати франшизи для таких брендів, як «Білий налив», БПШ, Mushlya тощо. Українцям, які тікали від війни, пропонують особливі умови. У центрі Барселони за кілька тижнів відкриється український інтим-бутик No Taboo. Виходити в Європу змусила війна: половина магазинів не працюють, новий товар завезти неможливо.
Через війну закрита половина з 15 закладів мережі рибних магазинів Forellis у Києві та Херсоні. Виїхавши з окупованого Херсону до Хорватії, співвласник Олександр Задерей побачив перспективу в ніші формату суші-барів. Це рибний фастфуд, де продаються суші, бургери, супи та салати. Він передбачає роботу з локальними постачальниками. Якщо в Києві, за словами підприємця, доводилося наздоганяти лідерів ринку, то в Хорватії конкуренція мінімальна. Незабаром заклади такого формату запустять і в Польщі.
Одеський оператор темних кухонь SmileFood через війну втратив бізнес у Херсоні та через падіння попиту закрив одне з трьох виробництв у Києві та три з семи в Одесі. Компанія планує відкрити франчайзингові кухні в Алмати, Казахстан, та Софії, Болгарія.
«Але франшизами в Європі в основному цікавляться українці. Це колишні клієнти або підприємці-переселенці», — зауважує власник SmileFood Олександр Соколов.
Співзасновник консалтингової компанії «Франч» Роман Кирилович попереджає: орієнтуватися лише на співвітчизників — хибна стратегія. Наприклад, частина партнерів може втратити інтерес до закордонних франшиз після повернення в Україну. Тож основний виклик для українських компаній, які намагаються вивести свої франшизи в Європу, — адаптувати бізнес-моделі під новий ринок.
© Хмарочос | 2024
Коментарі:
*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті