Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 10 років та 120 днів. За цей час ми опублікували 24969 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
| Хто ми такі?

Читайте нас в Telegram, Twitter, Instagram, Viber та Google Новинах
Фото: Bram Naus / Unsplash

В Європі створюється ринок українських франшиз. До консалтингової компанії Franchise Group, яка просуває франчайзинг, щодня надходять пʼять-сім запитів на запуск франшизи за кордоном. До війни таких запитів було два-три на тиждень. Про це йдеться у матеріалі Forbes.

Ми писали про відкриття Чорноморки в румунській Констанці. «Ми тримаємо курс на Європу», — оголосила компанія. Засновник GastroFamily Дмитро Борисов почав продавати франшизи для таких брендів, як «Білий налив», БПШ, Mushlya тощо. Українцям, які тікали від війни, пропонують особливі умови. У центрі Барселони за кілька тижнів відкриється український інтим-бутик No Taboo. Виходити в Європу змусила війна: половина магазинів не працюють, новий товар завезти неможливо.

Через війну закрита половина з 15 закладів мережі рибних магазинів Forellis у Києві та Херсоні. Виїхавши з окупованого Херсону до Хорватії, співвласник Олександр Задерей побачив перспективу в ніші формату суші-барів. Це рибний фастфуд, де продаються суші, бургери, супи та салати. Він передбачає роботу з локальними постачальниками. Якщо в Києві, за словами підприємця, доводилося наздоганяти лідерів ринку, то в Хорватії конкуренція мінімальна. Незабаром заклади такого формату запустять і в Польщі. 

Одеський оператор темних кухонь SmileFood через війну втратив бізнес у Херсоні та через падіння попиту закрив одне з трьох виробництв у Києві та три з семи в Одесі. Компанія планує відкрити франчайзингові кухні в Алмати, Казахстан, та Софії, Болгарія.

«Але франшизами в Європі в основному цікавляться українці. Це колишні клієнти або підприємці-переселенці», — зауважує власник SmileFood Олександр Соколов.

Співзасновник консалтингової компанії «Франч» Роман Кирилович попереджає: орієнтуватися лише на співвітчизників — хибна стратегія. Наприклад, частина партнерів може втратити інтерес до закордонних франшиз після повернення в Україну. Тож основний виклик для українських компаній, які намагаються вивести свої франшизи в Європу, — адаптувати бізнес-моделі під новий ринок. 

Коментарі:

Вам доступний лише перегляд коментарів. Зареєструйтесь або увійдіть, щоб мати можливість додавати свої думки.

*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті

Newsletter button
Donate button
Podcast button
Send article button