Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 10 років та 121 днів. За цей час ми опублікували 24983 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
| Хто ми такі?

Читайте нас в Telegram, Twitter, Instagram, Viber та Google Новинах
Фото: Shane Rounce / Unsplash

Часточки, що утворюються від стирання автомобільних покришок, забруднюють повітря майже у 2000 разів сильніше, ніж викиди газів із випускних систем сучасних автомобілів. Про це свідчить незалежне дослідження, проведене компанією Emissions Analytics, повідомляє The Guardian.

Регулювання викидів, що діють у розвинених країнах, змушують виробників вдосконалювати фільтри, й більшість автівок, що їздять зараз європейськими дорогами, мають значно нижчі рівні викидів, ніж це дозволено. Однак загальна кількість автомобілів у світі повсякчас зростає, і заразом зростає частка забруднення від автомобільної гуми.

Покришки містять великий спектр токсичних сполук, зокрема й канцерогенних, і потрапляють не лише у повітря, але й у ґрунт та воду.

Тести показали, що автомобільні шини виділяють переважно мікрочастинки дрібніші за 23 нанометри. Такі малі часточки можуть потрапляти в кровотік. А ще їх дуже складно виміряти, й тому їхня наявність наразі не регулюється ані в ЄС, ані в США.

«Вихлопні труби зараз настільки чисті, що якби ідея регулювати їх з’явилася просто зараз, ніхто навіть не визнав би це важливим. Натомість покришки стрімко обганяють вихлопні труби як головне джерело викидів від автівок», — запевняє представник Emissions Analytics Нік Молден.

Самі тільки легковики та вантажівки в США та Великій Британії виробляють 300 тисяч тонн частинок від покришок щороку. Однак поки не існує обмежень на ступінь зношування шин. Є лише кілька вимог щодо матеріалів, з яких їх виготовляють. Молден вважає, що найлегшим заходом була б заборона низки найтоксичніших видів покришок певних брендів.

Компанія тестувала покришки 14 різних брендів на автомобілі Mercedes у звичайних дорожніх умовах. Деякі покришки дослідили аж до повного їх зношування. Спеціальна система вимірювала масу і діаметр виділених частинок, фіксуючи навіть такі крихітні, як 6 нанометрів.

Тести довели, що вживані покришки виділяють понад 36 міліграмів частинок на кожен кілометр ходу, у той час, як викиди з вихлопної труби становлять у середньому 0,02 міліграма на кілометр — тобто у 1850 разів менше. Агресивний стиль їзди — навіть без формального порушення правил — збільшує рівень забруднення у сотні разів.

Аналітики припускають, що покришки електромобілів можуть забруднювати довкілля сильніше з огляду на загалом більшу масу електричних автівок у порівнянні з бензиновими. Однак у будь-якому разі обережне керування електрокаром буде екологічнішим за агресивний стиль водіння звичайної автівки.

Коментарі:

Вам доступний лише перегляд коментарів. Зареєструйтесь або увійдіть, щоб мати можливість додавати свої думки.

*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті

Newsletter button
Donate button
Podcast button
Send article button