Яка ситуація з бізнесом в Україні? Дмитро Борисов ділиться власними спостереженнями

Ресторатор Дмитро Борисов опублікував допис в Facebook зі своїми роздумами про поточну ситуацію з ресторанним бізнесом в Україні. «Хмарочос» публікує текст з дозволу автора.

Дата публікації: 8.7.2022 Розділ: Колонки

Зроби добру справу і отримуй винагороди!
Нам як ніколи потрібна ваша підтримка. «Хмарочос» пише про розвиток міст 11 років та 54 днів. За цей час ми опублікували 27108 новин та статей. Ми потребуємо вашої допомоги, щоб продовжувати якісно працювати далі. Приєднуйтесь до Читацького товариства «Хмарочоса» та отримуйте приємні бонуси від редакції: квитки на культурні заходи в Києві, фірмовий мерч та актуальні книжки, можливість пропонувати редакції теми та багато іншого.
| Хто ми такі?

Читайте нас в Telegram, Twitter, Instagram, Viber та Google Новинах
...

Автор колонки:

Дмитро Борисов

Ресторатор, співвласник мережі «Сім’я ресторанів Дмитра Борисова»


Скільки ресторанів повернулися до роботи?

Маю на увазі комерційну діяльність, а не тільки «кухарські війська». У нас – 95%. Не відкрилися лише в Харкові та передмістях Києва (Ірпінь, Буча). Про Маріуполь боляче говорити.

Всі інші працюють. В Одесі, Дніпрі, Львові, Сумах, Чернівцях та інших містах.

Команди хочуть працювати. Франчайзі хочуть працювати. І це ще один доказ фантастичної сили та мужності: приймати рішення продовжувати роботу за будь-яких умов, створювати робочі місця, платити податки тут, тощо.

Що по гостях? Як виручка?

Залежить від формату закладів. QSR-заклади з середнім чеком в 5 євро та швидкою видачою працюють непогано. В залежності від локації та регіону. Несеться.

Класичні ресторани – з великим штатом кухні, офіціантами та «білими скатертинами» гірше. Втрати в гостях від 30 до 50%. Але, на щастя, завдяки адаптивним бізнес-моделям жоден з ресторанів не працює «в мінус».

Ми гарно вміємо рахувати: план / факт на день, тиждень, місяць, щоб залучати рівно стільки ресурсів, скільки необхідно, та генерувати заплановану виручку в умовах ринку.

Парадокс: найважча ситуація – в українських закладах. Так, ми регулярно бачимо сторіс міжнародних журналістів та урядових делегацій. І щиро радіємо, коли збираємо повний зал на дегустацію українських вин в «Канапі» або лекцію з кухні Полісся в «Останній Барикаді». Але практика «ходити в українські ресторани» так і не стала частиною повсякденності.

Що по команді?

Важко говорити про всю команду в 4000 людей. Хтось в ЗСУ, хтось евакуювався в безпечні місця. Але ми відкривалися, в першу чергу, заради того, щоб дати можливість працювати тим, хто був з нами.

Раніше ми «закривали вакансії». Зараз отримуємо 30-50-70 анкет в job-боті щоденно. Дуже багато дівчат і хлопців, які працювали у нас колись, вертаються. Є трохи нових людей.

На щастя, система навчання у нас повністю автоматизована: від відеорецептів до електронних чек-лістів. Тож дуже швидко можемо ввести будь-яку людину на будь-який процес, і вона буде працювати ефективно.

Що по продуктах?

Всі бізнес-процеси, в тому числі закупка, оцифровані. І це дозволяє не допустити хаосу в тій ситуації, коли третина продуктів застрягла на кордоні, ще третину не можуть привезти, бо обстріли, ще на третину ціни змінюються тричі за тиждень.

На щастя, по кожній групі продуктів у нас є матриця постачальників, і якщо хтось випадає, відразу є резерв.

Плюс внутрішні оптимальні процеси закупки / зберігання / розподілу та логістики.

Щонайменше, ми точно знаємо, чого хочемо. І якщо у нашого виробника private label котлет для бургера може трапитися форс-мажор, у нас є наш рецепт та вимоги до продукту, які можемо передати іншому підряднику.

Так, щоб це було швидко, і якість для гостя не змінилася.

Що по прогнозах і планах?

Головне завдання в Україні – це підтримка франчайзі, оперативне реагування на нові виклики та збереження тисяч робочих місць в наших 80+ ресторанах.

На світовому ринку – просування українського бізнесу та відкриття закладів GastroFamily в США та ЄС з паралельною роботою над власними IT-продуктами.

Думаю, що про те, як «вирулює» зараз бізнес в Україні, в умовах тотальної непередбачуваності, про те, як адаптується та «в другу зміну» волонтерить, треба писати книжки і за ними вчити на МВА-курсах.

Якщо ти можеш це, то зможеш все в принципі.

Точно зможеш адаптуватися і під іспанську «сієсту», і під німецькі «бюрократичні норми».

Це просто додаткові змінні. Але рівняння на рівні бізнес-системи у нас є, і ми чудово вміємо їх розв’язувати.

Якщо хочете створювати бізнес разом з нами, ось 15 ресторанних концепцій ни вибір, для будь-яких стартових інвестицій, і будь-якої країни світу: https://franch.borysov.com.ua/

Цей матеріал є авторською колонкою та може не збігатись з позицією редакції

Newsletter button
Donate button
Podcast button
Send article button

Зареєструйтеся, щоб продовжити читати «Хмарочос»

Вітаємо! За цей тиждень ви переглянули вже 5 сторінок на «Хмарочосі». Ми цінуємо, що ви є нашим активним читачем, і просимо пройти швидку реєстрацію. Ми не збираємо ваші персональні дані. Після реєстрації ви зможете продовжити користуватися сайтом.

Відповіді на популярні питання

З вашою підтримкою ми стаємо кращими і отримуємо можливість створювати більше цінних та цікавих матеріалів про наше місто. Якщо маєте питання щодо реєстрації, напишіть нам листа на [email protected]