Київській дизайнерці, яка створила вишивку для Gucci, закидають культурну апропріацію
Бренд Gucci випустив капсульну колекцію одягу, створену київською дизайнеркою Вітою Кін.
Бренд Gucci випустив капсульну колекцію одягу, створену київською дизайнеркою Вітою Кін.
Зроби добру справу і отримуй винагороди!
Нам як ніколи потрібна ваша підтримка. «Хмарочос» пише про розвиток міст 10 років та 303 днів. За цей час ми опублікували 26351 новин та статей. Ми потребуємо вашої допомоги, щоб продовжувати якісно працювати далі. Приєднуйтесь до Читацького товариства «Хмарочоса» та отримуйте приємні бонуси від редакції: квитки на культурні заходи в Києві, фірмовий мерч та актуальні книжки, можливість пропонувати редакції теми та багато іншого.
Стати членом Товариства | Хто ми такі?
Бренд Gucci випустив капсульну колекцію одягу, створену київською дизайнеркою Вітою Кін.
У колекції, яка доступна лише на сайті Gucci Vault, — сукні та спідниці у стилі бохо, з силуетами 70-х років: «радісна колекція, одночасно наївно фольклорна та невимушено вишукана».
На сторінці Gucci Vault зазначається, що Віта Кін надихається українськими вишиванками.
Водночас в Україні дизайнерці закинули культурну апропріацію. Перекладачка, директорка видавництва «Моя підпільна гуманітарка» Катерина Дудка звернула увагу на те, що вишивка на одній із суконь один-в-один повторює візерунок сорочки з села Розтоки на Івано-Франківщині, яка зберігається у київському Музеї Гончара.
Йдеться не про авторські права в юридичному сенсі — позаяк це виріб безіменної майстрині початку ХХ століття, — а саме про культурне привласнення як експлуатацію культури вразливішої соціальної групи.
Модель називається «Корсика», коштує 1389 фунтів. Катерина Дудка наголошує, що дизайнерка використала культурне надбання в комерційних цілях, навіть не вказавши джерело, звідки взято орнамент.
«Варто відділяти популяризацію від експлуатації та комерційного використання, — наголошує перекладачка. — Використовуючи мотиви народного мистецтва, потрібно давати щось громаді у відповідь, щоб вона могла розвиватися».
Одяг бренду Vita Kin здобув значну популярність на Заході. Сукню-вишиванку, зокрема, можна помітити на Демі Мур у фільму «Сліпий», на Діті фон Тіз, Флоренс Велч (Florence and the Machine).
Також на цю тему:
© Хмарочос | 2024
Коментарі:
*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті