Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 10 років та 120 днів. За цей час ми опублікували 24969 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
| Хто ми такі?

Читайте нас в Telegram, Twitter, Instagram, Viber та Google Новинах
Фото: unsplash

З 2020 року жителі Люксембурга безкоштовно користуються громадським транспортом. Водночас дослідники стверджують, що за два роки така політика не призвела до зменшення кількості автомобілів на дорогах, пише Bloomberg.

У країні мешкає близько 640 тисяч людей, це одна з найменших за площею країн Європи. Водночас у Люксембурзі найбільша кількість авто на континенті: 696 автомобілів приходиться на 1 000 осіб станом на 2020 рік. Майже дев’ять із десяти люксембурзьких домогосподарств мають автомобіль, а у кожній десятій сім’ї їх може бути понад три. Таку статистику спровокували низькі тарифи та податки, найдешевші дизельне паливо в ЄС та газ у Західній Європі.

Щоб знизити залежність від автомобілів, у лютому 2020 року Люксембург став першою країною у світі, яка зробила весь громадський транспорт повністю безкоштовним. Відтоді експеримент додав 43,4 млн доларів до щорічних транспортних витрат бюджету.

Безкоштовні поїздки одразу стали популярними у підлітків. Молоді люди почали використовувати громадський транспорт, щоб подорожувати країною. За словами 26-річного вчителя, який працює у Люксембурзі, але мешкає у Франції, програма допомагає йому заощадити понад 500 доларів на рік. За його словами, крім фінансових переваг, поїздки на поїзді економлять час, проведений у заторах.

Водночас, за даними досліджень, така політика несуттєво скоротила кількісті автомобілів на дорогах. У травні 2022 року затори на деяких дорогах перевищували рівні травня 2019 року, до введення безкоштовного громадського транспорту. Експерти вважають, що безоплатний проїзд не компенсує інші можливі недоліки громадського транспорту країни. Наприклад, скасування або затримка рейсів, як пише видання, нерідкі явища в країні.

Читайте також: У яких містах Європи громадський транспорт є безоплатним?

Інші дослідження стверджують, що найбільш активними прихильниками політики безкоштовних поїздок є люди, які в іншому випадку ходили б пішки або їздили на велосипеді. Отже, заохочення користуватися громадським транспортом за рахунок зниження плати за проїзд допомагає вирішити проблему соціальної справедливості. За словами міністра з мобільності Франсуа Бауша, «ця політика встановлює принцип, згідно з яким доступ людей до транспорту не повинен обмежуватися їхнім доходом».

Противники такої політики в уряді вважають, що знизити залежність від автомобілів допоможе здорожчання самого керування. Водночас у «Партії зелених» думають, що це може призвести до зростання невдоволення серед населення та мітингів.

Згідно з планом мобільності на 2035 рік, кількість автомобілів на дорогах Люксембургу має збільшитися на 6% до 2035 року через зростання населення.

Частина проблеми також полягає у нерозвиненій транспортній мережі. У 2021 році уряд розпочав низку покращень транспортних послуг, включаючи розвиток трамвайної мережі. У майбутньому планується удосконалення залізничного сполучення.

Деякі дослідники зазначають, що безкоштовний проїзд є перешкодою для економічного розвитку країни, а саме йдеться про доступність житла. Велика частина робітників герцогства живе за межами країни. Загалом 46% робітників – жителі інших країн. Близько 110 тисяч людей майже щодня прибувають з Франції, ще по 50 тисяч – з Німеччини та Бельгії.

Читайте також: Безоплатний громадський транспорт не вирішує екологічні проблеми

Коментарі:

Вам доступний лише перегляд коментарів. Зареєструйтесь або увійдіть, щоб мати можливість додавати свої думки.

*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті

Newsletter button
Donate button
Podcast button
Send article button