Німці стали їсти менше м’яса. В цьому винна також і Грета Тунберг
Молодь під впливом екоактивістки Грети Тунберг почала переходити на веганство або вегетаріанство.
Молодь під впливом екоактивістки Грети Тунберг почала переходити на веганство або вегетаріанство.
Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 10 років та 268 днів. За цей час ми опублікували 26101 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
Підтримати | Хто ми такі?
У Німеччині стрімко знижується рівень споживання м’яса, а особливо це стосується молоді, яка все частіше переходить на веганство або вегетаріанство. Така підтримка рослинного раціону серед людей від 15 до 29 років, зокрема, пояснюється рухом екоактивістки Грети Тунберг, пише Vox.
У 2011 році німці з’їдали 62,5 кг м’яса щороку, зараз – 54,8 кг/рік, що менше на 12,3%. Ця тенденція йде врозріз практично з усіма іншими країнами, де споживання м’яса навпаки швидко зростає – від громадян бідних країн, які додають більше м’яса до свого раціону в міру зростання доходів, до багатих країн, де споживання м’яса стабілізувалося на високому рівні. Виключення становлять лише Німеччина та Швеція.
На виробництво м’яса та молочних продуктів припадає близько 15% глобальних викидів парникових газів. Споживання м’яса на душу населення у більшості країн перевищує 57 фунтів на рік, рекомендованих експертами з клімату та харчування.
Наразі немає єдиного пояснення, чому люди почали відмовлятися від м’яса та віддавати перевагу рослинній їжі. Одне опитування показало, що в 2016-2020 роки кількість веганів у Німеччині подвоїлася, досягнувши 2,6 мільйона осіб або 3,2% населення.
На скорочення споживання м’яса також вплинув розвиток флекситаріанства (переважно рослинна дієта, що допускає вживання тваринної їжі). Експерти кажуть, що зростання числа флекситаріанців пов’язане з низкою скандалів останніх десятиліть, які привернули увагу до м’ясного сектору Німеччини. Викриття примусової праці на бійнях, повідомлення про продаж тухлого м’яса по всій країні, спалахи пташиного й свинячого грипу та розслідування жорстокого поводження з тваринами могли вплинути на ставлення до м’яса.
В опитуванні 2021 року 12,7% серед людей від 15 до 29 років назвали себе вегетаріанцями або веганами, що приблизно вдвічі більше, ніж у країні загалом. Недавнє опитування, проведене урядом Німеччини, показало, що люди віком від 14 до 29 років купують продукти на рослинній основі дещо частіше, ніж люди від 30 до 44 років.
Цей ентузіазм частково пояснюють рухом Fridays for Future, який зародився внаслідок шкільного страйку активістки Грети Тунберг у Швеції. На своєму сайті вони вимагають від сільськогосподарського сектору вдвічі знизити споживання м’яса до 2035 року. Цікаво, що ця ж організація в США не закликає до таких дій.
Рослинна революція в Німеччині
Якість та доступність продуктів на рослинній основі значно покращилися завдяки інноваціям ресторанів, стартапам у галузі харчових технологій та великим харчовим компаніям.
Rügenwalder Mühle, німецька м’ясна компанія, заснована в 1834 році, почала виробляти м’ясні продукти на рослинній основі в кінці 2014 року. В 2021 році вони повідомили, що продаж м’яса на рослинній основі перевищив продаж м’яса тварин.
Загалом продаж продуктів рослинного походження в Німеччині майже подвоївся за 2018-2020 роки, з 424 мільйонів доларів до 835 мільйонів доларів.
© Хмарочос | 2024
Коментарі:
*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті