Читайте нас в Telegram, Twitter, Instagram, Viber та Google Новинах
Фото: twitter/modacitylife

Центр Любляни, столиці Словенії, вже 15 років вільний від автомобільного руху. З 2007 року місцева влада реалізовує міську політику, орієнтовану на пішоходів та рух мобільним транспортом, пише Vice.

У 2007 році містянам представили докладний набір пропозицій щодо створення зеленого, екологічно чистого та стійкого середовища. Головним елементом плану було перетворення центральної частини міста на зону, вільну від автомобілів, з розвиненою веломережею та громадським транспортом.

Фото: twitter/visitljubljana

Проте спочатку не всі жителі позитивно сприйняли зміни, особливо ті, хто живуть у центрі. Противники ідеї вважали, що місто таким чином втратить свою автентичність. Зараз містяни кажуть, що «не можуть уявити, щоб автомобілі повернулися до центру».

У результаті в місті знизилося шумове забруднення, скоротився трафік, шкідливі викиди в центрі зменшилися на 70%. В 2016 році Любляну назвали зеленою столицею Європи.

Фото: twitter/modacitylife

Опитування у 2015 році показало, що 92% містян були дуже задоволені якістю життя. Безавтомобільна зона створила сприятливе середовище як для туристів, так і для місцевих жителів, де кожен має більше простору для спілкування, відпочинку або занять спортом.

Фото: twitter/modacitylife

У ході перепланування переосмислили частину головної дороги, яка проходить через туристичний район Любляни.

На алеї, довжиною 400 метрів, змінили мощення, її озеленили та встановили вуличні меблі. 

Головна дорога в центрі зараз. Фото: ljubljana.si

Інфраструктура в історичній частині орієнтована, насамперед, на пішоходів, а не на особистий транспорт. Однак для всіх водіїв є підземні парковки поза центром. Автостоянки перетворені на місця для зустрічей чи проведення заходів, а вздовж річки висаджено багато дерев.

Фото: Mihael Grmek

У центр міста на власному транспорті можуть в’їжджати лише люди похилого віку, люди з інвалідністю, матері з дітьми. Вони також безкоштовно можуть користуватися електротаксі, що створене муніципалітетом.

Фото: twitter/visitljubljana

Також сюди пропускають вантажівки, але лише в певний час. Дозволено рух автобусів та велосипедів.

Фото: ljubljana.si

Сьогодні у центрі Любляни для пішоходів та велосипедистів відведено понад 12 гектарів.

Фото: twitter/visitljubljana

Зроби добру справу і отримуй винагороди!
Нам як ніколи потрібна ваша підтримка. «Хмарочос» пише про розвиток міст 11 років та 26 днів. За цей час ми опублікували 26906 новин та статей. Ми потребуємо вашої допомоги, щоб продовжувати якісно працювати далі. Приєднуйтесь до Читацького товариства «Хмарочоса» та отримуйте приємні бонуси від редакції: квитки на культурні заходи в Києві, фірмовий мерч та актуальні книжки, можливість пропонувати редакції теми та багато іншого.
| Хто ми такі?

Коментарі:

Вам доступний лише перегляд коментарів. Зареєструйтесь або увійдіть, щоб мати можливість додавати свої думки.

*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті

Newsletter button
Donate button
Podcast button
Send article button