Читайте нас в Telegram, Twitter, Instagram, Viber та Google Новинах
Пішохідний бульвар Анспах. Фото: fotocommunity

З 2015 року влада Брюсселя почала перетворювати центр міста на пішохідну зону, збільшивши її одразу до 50 гектарів. Водночас жителі столиці Бельгії спочатку вельми скептично сприйняли зміни.

Тоді вперше влада міста провела експеримент – перекрила бульвар Анспах для руху автомобілів. Там встановили дерев’яні вуличні меблі, столи для настільного тенісу та дитячі майданчики. Проте і в європейській столиці знайшлися противники ідеї пішохідного центру. Автовласники вимагали спочатку зробити більше парковок та покращити громадський транспорт, а бізнес скаржився на втрату частини доходів.

Бульвар Анспах до перекриття. Фото: wikimedia

Зараз бельгійці вже звикли до пішохідної зони на бульварі Анспах, та ставляться до перекриття позитивно.

Пішохідний бульвар Анспах. Фото: wikipedia

Брюссель вважається містом з великою кількістю передмість. Станом на 2016 рік 225 тисяч людей щодня приїжджали у столицю на роботу. У ті роки водії проводили у заторах у середньому три дні та 11 годин на рік. Крім того, у відповідь на високу податкову систему країни роботодавці часто роздавали службові автомобілі замість премій та підвищення заробітної плати. Так, 2008 року федеральний уряд виділив 4,1 мільярда євро у вигляді податкових пільг на службові автомобілі.

Проте політика покращення мобільності принесла свої результати. Зокрема, щороку кількість поїздок на велосипеді в Брюсселі збільшується в середньому на 20%. У 2020 році кількість таких поїздок збільшилася на 64% – це рекордна кількість. За даними опитувань, майже 15% жителів міста звикли їздити на роботу на велосипеді або громадському транспорті. А впровадження швидкості руху транспорту по місту до 30 кілометрів на годину зменшило кількість аварій та знизило рівень шуму.

Вулиця Сент-Катрін

У 2020 році мерія затвердила план Good Move, спрямований на зміну міської мобільності до 2030 року. «М’який» план пропонує нові способи пересування містом.

Наприклад, частину кільцевої дороги в районі Порт-де-Намюр, де сконцентрована велика кількість магазинів відомих брендів, зроблять пішохідною. Таким чином місцева влада планує «оживити» локацію та привернути до неї увагу туристів. На бульварі розширять тротуари та велосипедні доріжки, водночас зміни не завадять наскрізному руху автомобілів.

Фото: Pascal Smet’s office

З 16 серпня у Брюсселі на деяких вулицях заборонять рух автомобілів, окрім громадського транспорту, транспорту екстрених служб тощо. Загалом обмеження стосуватимуться 25 вулиць. За дотриманням нових правил слідкуватимуть за допомогою камер та фільтрів-обмежувачів трафіку.

Також на одній з центральній площ – Флажи – обмежать рух авто. Причиною стало дослідження, що відстань чотирьох з десяти поїздок на авто коротша за два кілометри. На думку чиновників, ці поїздки можна здійснювати громадським транспортом.

Площа Флажи зараз. Фото: Paul-Henri Verlooy

Площу Флажи планують реконструювати за прикладом площі Фернана Кока.

Фото: flickr

Площу Сенктелетт, яку називають справжнім транспортним вузлом, також планують повністю реконструювати, створивши там пішохідний міст. Там з’являться зони для прогулянок, окремі смуги для громадського транспорту та велосипедів.

Проєкт реконструкції. Фото: mobilite-mobiliteit.brussels

Коментарі:

Вам доступний лише перегляд коментарів. Зареєструйтесь або увійдіть, щоб мати можливість додавати свої думки.

*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті

Newsletter button
Donate button
Podcast button
Send article button