У Німеччині на три місяці літа ввели єдиний квиток на весь міський транспорт за дев’ять євро. Кампанія покликана підтримати пасажирів через підвищення цін на енергоносії, сприяти переходу на автобуси та потяги. Попередні результати свідчать, що кількість додаткових поїздок громадським транспортом збільшилася, але більшість людей так і не відмовилася від використання власного авто.
За даними Федерального статистичного управління, у перший місяць дії квитка спостерігалося лише незначне скорочення автомобільного руху та зростання попиту на залізничний. Згідно зі звітом, у липні кількість поїздок залізницею на відстань 30 км значно перевищила рівень 2019 року. У середньому було здійснено на 42% більше поїздок. Кількість автомобільних поїздок країною залишилася приблизно на тому ж рівні, що і в допандемічний період.
У липні люди частіше користувалися громадським транспортом, щоб дістатися сільських регіонів Німеччини. Поїздки залізницею у червні та липні були в середньому на 80% вищими, ніж у ті ж місяці 2019 року.
Водночас опитування, проведене Асоціацією німецьких транспортних компаній у Мюнхені, показало, що лише три відсотки людей перейшли з власного автомобіля на місцевий громадський транспорт. В окремому дослідженні асоціації стверджується, що чверть поїздок, здійснених протягом літа, не були б здійснені без квитка. Вони назвали їх додатковими поїздками, а не необхідними.
Проте попередні дані свідчать про те, що квиток за дев’ять євро міг насправді призвести до збільшення викидів вуглекислого газу, як повідомляє DPA.
За даними аналітичного центру Agora Verkehrswende, проїзд за дев’ять євро не спонукав людей до сталої мобільності. У даний час немає також індикаторів позитивного впливу на клімат.
Експерти вважають, що квиток призвів до нерівномірного та вибіркового використання громадського транспорту, що призвело до колапсу руху на деяких маршрутах.
Результати ставлять під загрозу подальше існування квитка за дев’ять євро. Спочатку передбачалося, що схема пільгових квитків діятиме протягом трьох місяців. Партія «зелених» пропонує в майбутньому залишити єдиний квиток, піднявши його вартість.
Коментарі:
*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті