Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 9 років та 285 днів. За цей час ми опублікували 23536 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
| Хто ми такі?

Читайте нас в Telegram, Twitter, Instagram, Viber та Google Новинах
Фото: James Coleman / Unsplash

Сучасні технологічні компанії, які розробляють електрокари, самокеровані автівки та транспортні онлайн-платформи, нічим не кращі за автомобілевиробників початку століття, заявляє в інтерв’ю Vox Періс Маркс, автор_ка книги «Шлях у нікуди: У чому Кремнієва долина помиляється щодо майбутнього транспорту».

Якщо розглядати мобільність у США, то ситуація наразі така: 83% американців користуються автомобілем практично щоденно. Три чверті працівників добираються на роботу автівкою. За виключенням окремих щільно забудованих мегаполісів, як Нью-Йорк чи Вашингтон, без власної машини буває неможливо дістатись ані офісу, ані магазину, ані лікарні.

«Автомобільна реальність значно відрізняється від ілюзії, яку нам продають. Це насправді не свобода, а радикальна залежність», — вважає Маркс.

Автомобільні компанії лобіювали створення системи мобільності, яка повністю орієнтована на їхнє збагачення. Від панівного автомобілекористування виграє безліч учасників ринку: і продавці машин, і центри обслуговування, і автозаправні станції, і страхові компанії, і багато інших.

Щодо нових технологій, що презентують як способи розв’язання проблеми автомобілізації, то найперше прагнення цих компаній — стати частиною ринку та увірвати свій шмат пирога. Жодних глибоких, системних змін вони не пропонують.

Так, Uber обіцяв, що мінімізує користування приватними автомобілями, зменшить затори, зробить пересування доступнішим, покращить умови праці водіїв тощо. Дослідження показують, що експансія Uber збільшила затори, практично не вплинула на автомобілеволодіння, а аудиторією платформи є переважно молоді, освічені містяни з доходом вище середнього.

«Якщо ми орієнтуватимемося на громадський транспорт, колективні форми мобільності, популяризацію велосипедів, можна бути певним, що більшість компаній матиме невеликі шанси збагатитися», — зауважує Маркс.

Читайте також: Майбутнє автомобілів: чи врятують міста електрокари та гібридні автівки?

Коментарі:

Вам доступний лише перегляд коментарів. Зареєструйтесь або увійдіть, щоб мати можливість додавати свої думки.

*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті

Newsletter button
Donate button
Podcast button
Send article button