Чому транспортні технології Кремнієвої долини лише погіршують систему мобільності?
Якщо ми орієнтуватимемося на громадський транспорт, колективні форми мобільності, популяризацію велосипедів, можна бути певним, що більшість компаній матиме невеликі шанси збагатитися.
Сучасні технологічні компанії, які розробляють електрокари, самокеровані автівки та транспортні онлайн-платформи, нічим не кращі за автомобілевиробників початку століття, заявляє в інтерв’ю Vox Періс Маркс, автор_ка книги «Шлях у нікуди: У чому Кремнієва долина помиляється щодо майбутнього транспорту».
Якщо розглядати мобільність у США, то ситуація наразі така: 83% американців користуються автомобілем практично щоденно. Три чверті працівників добираються на роботу автівкою. За виключенням окремих щільно забудованих мегаполісів, як Нью-Йорк чи Вашингтон, без власної машини буває неможливо дістатись ані офісу, ані магазину, ані лікарні.
«Автомобільна реальність значно відрізняється від ілюзії, яку нам продають. Це насправді не свобода, а радикальна залежність», — вважає Маркс.
Автомобільні компанії лобіювали створення системи мобільності, яка повністю орієнтована на їхнє збагачення. Від панівного автомобілекористування виграє безліч учасників ринку: і продавці машин, і центри обслуговування, і автозаправні станції, і страхові компанії, і багато інших.
Щодо нових технологій, що презентують як способи розв’язання проблеми автомобілізації, то найперше прагнення цих компаній — стати частиною ринку та увірвати свій шмат пирога. Жодних глибоких, системних змін вони не пропонують.
Так, Uber обіцяв, що мінімізує користування приватними автомобілями, зменшить затори, зробить пересування доступнішим, покращить умови праці водіїв тощо. Дослідження показують, що експансія Uber збільшила затори, практично не вплинула на автомобілеволодіння, а аудиторією платформи є переважно молоді, освічені містяни з доходом вище середнього.
«Якщо ми орієнтуватимемося на громадський транспорт, колективні форми мобільності, популяризацію велосипедів, можна бути певним, що більшість компаній матиме невеликі шанси збагатитися», — зауважує Маркс.
Цей матеріал не вийшов би без підтримки членів нашого Товариства.
Зараз для сталої роботи видання ми шукаємо 1000 нових учасників спільноти, а в обмін на вашу участь пропонуємо цікаві бонуси!
Приєднуйтесь до Читацького товариства «Хмарочоса» всього від 100 грн/місяць!
Коментарі:
*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті