Закупи під час війни: на чому економлять українці та чому переходять в онлайн?
14% опитаних експертами українців здійснили першу покупку в інтернеті лише після початку війни.
14% опитаних експертами українців здійснили першу покупку в інтернеті лише після початку війни.
Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 10 років та 122 днів. За цей час ми опублікували 24984 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
Підтримати | Хто ми такі?
На тлі війни більш як половина українців обмежують себе у споживанні, передусім економлячи на розвагах, відпочинку та спорті. Дослідження змін купівельної поведінки у травні-серпні провела компанія Kantar, повідомляє RAU.
Найчастіше українці, за даними дослідження, висловлюють страх перед зростанням цін на продукти. На це вказало 66% опитаних. Бояться втратити роботу 33%, побоюються інфляції — 32%.
Лише третина опитаних готові витрачати гроші на каву в кав’ярні, одна шоста — на новий одяг. При цьому з травня розуміння свого фінансового стану і своєї родини покращилося, а от уявлення про економіку країни в цілому, навпаки, погіршилося.
Потроху зростає частка тих, хто купує продукти одразу на тривалий період, — таких 25%. Ще 55% докуповують щось мірою необхідності. 30% купують мінімальну кількість продуктів. Дослідники вважають, що відсутність значних коливань у цій поведінці свідчить, що панічних настроїв немає.
Зараз уже 94% українців мають досвід онлайн-покупки товарів. При цьому 14% здійснили першу покупку в інтернеті лише після початку війни. Таким чином, вважають, дослідники, війна зробила з e-commerce те, чого не зміг Covid-19, — залучила до онлайн-закупів тих, хто досі цього не робив.
Одним із головних чинників є потреба заощадити гроші: значна кількість людей вважає, що ціни на онлайн-майданчиках нижчі, ніж в офлайн-магазинах. Також споживачі вказують на скорочення асортименту в офлайні та меншу потребу в речах. Найчастіше в інтернеті замовляють одяг і взуття (12%), ліки (11%), товари для дому (11%), косметику (9%).
При цьому 76% українців, які купують онлайн, визнають, що стали замовляти рідше через брак грошей на тлі війни.
55% опитаних вимагає від виробників і продавців враховувати екологічність і вплив на довкілля. 54% очікують відновлення асортименту товарів і брендів, який був до війни. 53% хотіли би бачити менше розважальної реклами, 53% бажали, аби ритейлери зосередилися на пропозиціях дешевших товарів.
Також українці хочуть, щоби бренди були фактором стабільності і відновлювали роботу за принципом «як раніше».
© Хмарочос | 2024
Коментарі:
*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті