Тижневі черги на кордонах, які коштують мільярди євро: у жовтні запустять електронний запис для вантажівок
Кожен день простою автомобіля для перевізника виливається у збитки до 400 євро.
Кожен день простою автомобіля для перевізника виливається у збитки до 400 євро.
Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 10 років та 120 днів. За цей час ми опублікували 24969 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
Підтримати | Хто ми такі?
Уряд презентував проєкт електронної черги перетину кордону, яка має запрацювати у жовтні. Система дозволятиме перевізникам попередньо записатись на сайті та приїхати на пункт пропуску в заздалегідь призначений час.
Зараз у живих чергах до прикордонних пунктів пропуску водії вантажівок чекають по тижню і більше. На Волині фури розтягнулися на понад 50 кілометрів від Ковеля до пункту «Ягодин». На Буковині черга з вантажівок до румунського кордону стоїть від самих Чернівців. Водії вбивають час, готуючи їжу на газових горілках, граючи в карти і нарди та й просто дивлячись кіно чи соцмережі у телефоні.
«Ми розуміємо, що сама по собі електронна черга не вирішує питання простою вантажів. Це залежить винятково від пропускної здатності прикордонних пунктів пропуску. Між тим попереду — зима. Очікування черги вздовж трас у мороз, по-перше, некомфортно, а по-друге, призводить до ще більших витрат водіїв», — пояснюють у Міністерстві інфраструктури.
Система дозволить формувати черги з пріоритетних ванатжівок — наприклад, із продуктами, які швидко псуються. Запевнять, що людське втручання в систему виключено повністю. Запис буде безкоштовним.
Заїжджати до сервісної зони водіям буде необов’язково. Де і як очікувати проїзду через кордон, перевізник обиратиме самостійно, а система сповіщатиме автоматично телефоном, коли саме час прибути. Якщо рух черги затримується чи пришвидшується, водій також отримає сповіщення заздалегідь. Спочатку систему запустять лише на одному пункті пропуску.
За даними уряду, кожен день простою автомобіля для перевізника виливається у збитки до 400 євро.
Представники німецького агробізнесу нарахували подібні суми. Семиденний простій — це стільки зазвичай чекають у черзі фури — обходиться у 2100 євро з вантажівки. Також наводять такий розрахунок від перевізників: вартість доставки до Західної Європи складала 4500-5000 євро на 22-тонну вантажівку. Приблизно 40% цієї вартості — це простій на кордоні.
Якщо перерахувати на урожай обсягом 73 мільйони тонн, то виходить, що через черги сільгоспвиробники недоотримують 5,8 мільярда євро.
Ситуацію з чергами у Чернівецькій області має полегшити відкриття нових пунктів пропуску. До кінця року в уряді обіцяють відкрити пункти на кордоні з Румунією — «Дяківці» та «Красноїльськ».
На кордоні з Польщею готують до відкриття пункти «Нижанковичі» та «Смільниця».
© Хмарочос | 2024
Коментарі:
*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті