Краків перетворять на зону, вільну від старих автівок
На першому етапі обмеження стосуватимуться лише 2% автомобілів.
На першому етапі обмеження стосуватимуться лише 2% автомобілів.
Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 10 років та 120 днів. За цей час ми опублікували 24969 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
Підтримати | Хто ми такі?
23 листопада міська рада польського Кракова погодила створення зони чистого транспорту, яка поширюється на все місто, повідомляє пресслужба муніципалітету.
Зона чистого транспорту (SCT) означає обмеження на в’їзд старих автівок, які не відповідають певним екологічним стандартам. Територія Зони загалом збігається з адміністративними межами Кракова.
SCT запроваджуватимуть у два етапи. Автівки, зареєстровані до березня 2023 року, підпадають під дуже помірні обмеження: ті, що на бензині чи зрідженому газі, мають відповідати стандарту Євро 1, дизельні — стандарту Євро 2.
Транспортні засоби на бензині чи газі, зареєстровані після березня 2023 року, муситимуть відповідати вже Євро 3, а дизельні — Євро 5. Таким чином, на першому етапі обмеження стосуватимуться лише 2% автомобілів.
Другий етап розпочнеться в липні 2026 року. В’їзд до Кракова заборонять бензиновим автомобілям, старшим за 26 років, і дизельним старшим за 16 років. Ці обмеження вже торкнуться 20-25% автівок, які зараз їздять вулицями міста — до того часу цей відсоток буде меншим, бо люди й так поступово міняють машини на новіші.
Винятки поширюватимуться на автовласників віком від 70 років і водіїв з інвалідністю.
Вихлопи дорожнього транспорту відповідають за вміст у повітрі дрібнодиспесного пилу PM10, PM2,5 і канцерогенного оксиду азоту. Очікується, що вже після початку дії другого етапу вміст оксиду азоту в повітрі Кракова знизиться на 50% в порівнянні з показниками 2019 року. А вміст твердих частинок знизиться на 82%.
Нагадаємо, в Лондоні діє Зона наднизьких викидів ULEZ, яка передбачає плату за в’їзд автомобілів, які не відповідають нормі екологічних викидів.
© Хмарочос | 2024
Коментарі:
*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті