Верховна Рада розглядає законопроєкт про облік культурної спадщини. Що він пропонує?
Запропоноване законопроєктом рішення залишає більше питань, ніж дає відповідей, вважають експерти.
Запропоноване законопроєктом рішення залишає більше питань, ніж дає відповідей, вважають експерти.
Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 10 років та 119 днів. За цей час ми опублікували 24969 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
Підтримати | Хто ми такі?
На розгляді у Верховній Раді перебуває законопроєкт 8024 про впровадження та ведення електронних реєстрів обліку та управління культурною спадщиною. Однак поки незрозуміло чи вирішує законопроєкт цю проблему, пише Вокс Україна.
Законопроєкт визначає, що Мінкульт має ухвалити рішення про створення та забезпечити ведення електронних реєстрів обліку та управління культурною спадщиною та культурними цінностями України. Також профільне міністерство має розпочати експеримент зі створення таких реєстрів, який може тривати не більше двох років.
У свою чергу Кабмін має створити «під Мінкультом» державне підприємство, яке й займатиметься створенням та підтримкою цих реєстрів.
Окрім цього, документ передбачає, що державні та комунальні заклади культури зможуть безкоштовно передавати один одному майно, яке вони в даний час не використовують. Проте Міністерство фінансів зауважило, що передача в оренду майна таких закладів уже врегульована законодавством та не може здійснюватися безкоштовно. Тим не менш, комітет рекомендує ухвалити законопроєкт у першому читанні.
У комітет з цифрової трансформації зауважили, що згідно із законом «Про публічні електронні реєстри», закон, що запроваджує певний реєстр, має визначити низку параметрів цього реєстру — його назву, призначення, адміністратора, метадані, процедури внесення даних до реєстру та доступу до даних та інше. Окрім того, необхідно визначити, яким чином нові реєстри, які планується створити, співвідноситимуться з існуючими реєстрами.
Видання підсумовує, що запропоноване законопроєктом рішення залишає більше питань, ніж дає відповідей. Зокрема, чому потрібно проводити «експеримент», а не створити одразу функціонуючі реєстри та навіщо створювати для управління «культурними» реєстрами окреме державне підприємство.
© Хмарочос | 2024
Коментарі:
*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті