Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 10 років та 121 днів. За цей час ми опублікували 24983 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
| Хто ми такі?

Читайте нас в Telegram, Twitter, Instagram, Viber та Google Новинах
Фото: Ram Maru / Unsplash

Від початку російського вторгнення дорожніх аварій в Україні не поменшало — лише змінилася їхня географія. Такого висновку дійшли аналітики Центру демократії та верховенства права, вивчивши надану Нацполіцією статистку ДТП по місяцях.

Загальні офіційні цифри свідчать про те, що торік кількість аварій зменшилася на 24% порівняно з попереднім роком, кількість смертей на дорогах скоротилася на 14%, травматизм — на 22%.

Однак, як вважають аналітики, статистику в Харківській, Донецькій, Луганській, Запорізькій, Херсонській та Миколаївській областях не можна вважати повною. Частини цих регіонів пережили багатомісячну окупацію, деякі й досі захоплені. Тим часом переселенці масово їдуть на автівках у західні регіони.

У березні минулого року в Києві й області різко зменшилася кількість аварій і смертей дорогах. Адже росіяни стояли на підступах до столиці, мешканці евакуювалися або уникали їздити небезпечними дорогами.

У цей час зросла аварійність на Львівщині: на дорогах загинули на 36% людей більше.

Після звільнення Київщини частина мешканців повернулася додому, і вже в грудні 2022 року столиця та область навіть обігнали довоєнну статистику. За той місяць в області сталося на 7% більше аварій, ніж минулого грудня. А на київських дорогах гине вдвічі більше людей.

Головна причина ДТП в Україні — надмірна швидкість. Торік через це сталося принаймні 43% аварій. На такі ДТП припадає 62% смертей на українських дорогах, це 1733 загиблих.

Аналітики зауважують, що в Україні досі не карають за перевищення швидкості до 20 км/год понад встановлене обмеження, а штрафи непропорційні загрозам, які створює порушник. 

У Центрі пропонують запровадити градацію покарань за перевищення швидкості — що швидше ганяв порушник, то більший штраф. Така система працює у Німеччині, Польщі, Словаччині та більшості інших європейських країн. Також варто запровадити систему штрафних балів — кожне порушення наближає водія до втрати права керувати автівкою.

Коментарі:

Вам доступний лише перегляд коментарів. Зареєструйтесь або увійдіть, щоб мати можливість додавати свої думки.

*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті

Newsletter button
Donate button
Podcast button
Send article button