Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 10 років та 122 днів. За цей час ми опублікували 24983 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
| Хто ми такі?

Читайте нас в Telegram, Twitter, Instagram, Viber та Google Новинах
Фото: Emil Gabrovski / Unsplash

Із кінця цього року місто Монпельє на південному узбережжі Франції скасує оплату за проїзд у громадському транспорті.

Місто з населенням у чверть мільйона стане найбільшим муніципалітетом країни з безоплатним транспортом.

У 2020 року Монпельє скасувало оплату в громадському транспорті у вихідні дні, а 2021 року дозволили їздити безкоштовно жителям молодшим 18 років та старшим за 65 років у всі дні тижня. 21 грудня 2023 року оплату скасують взагалі.

Етапи скасування плати за проїзд. Зображення: пресслужба муніципалітету Монпельє

У такий спосіб планують знизити обсяги шкідливих викидів, сподіваючись, що безкоштовні трамваї та автобуси спонукають містян відмовлятися від поїздок автомобілем. За 40% вуглецевих викидів у Монпельє відповідальні приватні автівки. Також хочуть підтримати родини з низьким доходом.

Ще один аргумент, який наводить мерія, — розвиток бізнесу. Вважають, що доступний транспорт створить конкурентніші умови для віддалених від центру магазинів і закладів, до яких зараз зручніше дістатися на автомобілі.

Місто зауважує, що зараз, на відміну від приїжджих, які тільки купують квиток, місцеві мешканці фактично сплачують за транспорт тричі: власне сплачуючи за проїзд, сплачуючи місцеві податки, а ще компанії зі штатом понад 10 працівників платять податок на мобільність, який іде на фінансування міського транспорту.

Загалом у Франції майже 40 громад скасували плату за проїзд. Серед них — Кале, Дюнкерк, Ніор, передмістя Марселя Обань. Цю ідею також обговорювали у Парижі, однак у столиці частка доходів від продажу квитків більша, ніж у менших містах. Так, у більшості невеликих міст вона становить приблизно 10% фінансування, в той час, як у великих муніципалітетах, таких як Париж, Ліон і Марсель, сягає 25-40%.

Коментарі:

Вам доступний лише перегляд коментарів. Зареєструйтесь або увійдіть, щоб мати можливість додавати свої думки.

*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті

Newsletter button
Donate button
Podcast button
Send article button