Французьке Монпельє скасовує оплату в громадському транспорті
Зараз, на відміну від приїжджих, місцеві мешканці фактично сплачують за транспорт тричі.
Зараз, на відміну від приїжджих, місцеві мешканці фактично сплачують за транспорт тричі.
Перш ніж прочитати матеріал, розгляньте можливість підтримати нас. «Хмарочос» пише про розвиток міст 10 років та 122 днів. За цей час ми опублікували 24983 новин та статей. Весь контент – в безкоштовному доступі. На нас не впливає жоден олігарх чи великий бізнес, ми працюємо для наших читачів й читачок. Ваш внесок дозволить продовжити працювати нашій редакції. Долучіться до спільноти з сотень осіб, які вже підтримують «Хмарочос».
Підтримати | Хто ми такі?
Із кінця цього року місто Монпельє на південному узбережжі Франції скасує оплату за проїзд у громадському транспорті.
Місто з населенням у чверть мільйона стане найбільшим муніципалітетом країни з безоплатним транспортом.
У 2020 року Монпельє скасувало оплату в громадському транспорті у вихідні дні, а 2021 року дозволили їздити безкоштовно жителям молодшим 18 років та старшим за 65 років у всі дні тижня. 21 грудня 2023 року оплату скасують взагалі.
У такий спосіб планують знизити обсяги шкідливих викидів, сподіваючись, що безкоштовні трамваї та автобуси спонукають містян відмовлятися від поїздок автомобілем. За 40% вуглецевих викидів у Монпельє відповідальні приватні автівки. Також хочуть підтримати родини з низьким доходом.
Ще один аргумент, який наводить мерія, — розвиток бізнесу. Вважають, що доступний транспорт створить конкурентніші умови для віддалених від центру магазинів і закладів, до яких зараз зручніше дістатися на автомобілі.
Місто зауважує, що зараз, на відміну від приїжджих, які тільки купують квиток, місцеві мешканці фактично сплачують за транспорт тричі: власне сплачуючи за проїзд, сплачуючи місцеві податки, а ще компанії зі штатом понад 10 працівників платять податок на мобільність, який іде на фінансування міського транспорту.
Загалом у Франції майже 40 громад скасували плату за проїзд. Серед них — Кале, Дюнкерк, Ніор, передмістя Марселя Обань. Цю ідею також обговорювали у Парижі, однак у столиці частка доходів від продажу квитків більша, ніж у менших містах. Так, у більшості невеликих міст вона становить приблизно 10% фінансування, в той час, як у великих муніципалітетах, таких як Париж, Ліон і Марсель, сягає 25-40%.
© Хмарочос | 2024
Коментарі:
*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті