Зроби добру справу і отримуй винагороди!
Нам як ніколи потрібна ваша підтримка. «Хмарочос» пише про розвиток міст 11 років та 33 днів. За цей час ми опублікували 26959 новин та статей. Ми потребуємо вашої допомоги, щоб продовжувати якісно працювати далі. Приєднуйтесь до Читацького товариства «Хмарочоса» та отримуйте приємні бонуси від редакції: квитки на культурні заходи в Києві, фірмовий мерч та актуальні книжки, можливість пропонувати редакції теми та багато іншого.
| Хто ми такі?

Читайте нас в Telegram, Twitter, Instagram, Viber та Google Новинах
Фото: Emil Gabrovski / Unsplash

Із кінця цього року місто Монпельє на південному узбережжі Франції скасує оплату за проїзд у громадському транспорті.

Місто з населенням у чверть мільйона стане найбільшим муніципалітетом країни з безоплатним транспортом.

У 2020 року Монпельє скасувало оплату в громадському транспорті у вихідні дні, а 2021 року дозволили їздити безкоштовно жителям молодшим 18 років та старшим за 65 років у всі дні тижня. 21 грудня 2023 року оплату скасують взагалі.

Етапи скасування плати за проїзд. Зображення: пресслужба муніципалітету Монпельє

У такий спосіб планують знизити обсяги шкідливих викидів, сподіваючись, що безкоштовні трамваї та автобуси спонукають містян відмовлятися від поїздок автомобілем. За 40% вуглецевих викидів у Монпельє відповідальні приватні автівки. Також хочуть підтримати родини з низьким доходом.

Ще один аргумент, який наводить мерія, — розвиток бізнесу. Вважають, що доступний транспорт створить конкурентніші умови для віддалених від центру магазинів і закладів, до яких зараз зручніше дістатися на автомобілі.

Місто зауважує, що зараз, на відміну від приїжджих, які тільки купують квиток, місцеві мешканці фактично сплачують за транспорт тричі: власне сплачуючи за проїзд, сплачуючи місцеві податки, а ще компанії зі штатом понад 10 працівників платять податок на мобільність, який іде на фінансування міського транспорту.

Загалом у Франції майже 40 громад скасували плату за проїзд. Серед них — Кале, Дюнкерк, Ніор, передмістя Марселя Обань. Цю ідею також обговорювали у Парижі, однак у столиці частка доходів від продажу квитків більша, ніж у менших містах. Так, у більшості невеликих міст вона становить приблизно 10% фінансування, в той час, як у великих муніципалітетах, таких як Париж, Ліон і Марсель, сягає 25-40%.

Коментарі:

Вам доступний лише перегляд коментарів. Зареєструйтесь або увійдіть, щоб мати можливість додавати свої думки.

*Ці коментарі модеруються відповідно до наших правил ком’юніті

Newsletter button
Donate button
Podcast button
Send article button